Tack för tipset, jag får besöka en fackhandel och kolla vad som finns/rekommenderas.
Det verkar vara ganska lyhört får jag säga, men har bara bott här en månad ännu, det fascinerar mig dock att alla rör ljud från vattenledningar osv är som bortblåsta, däremot hör man mycket väl grannar som pratar/skrattar, kollar på tv, spelar musik och vandrar runt ovanpå, är väl s.k basljud mest, jag kan inte urskilja vad som sägs eller spelas så att säga. Trapphusen hörs extra bra men där är ju inte mycket aktivitet. Många talar om att de trivs bra i dessa hus och att de är charmiga osv men jag lutar väl snarare åt att fundera på hur rötet det är under ytskikten egentligen, och om det inte är dags att riva husen snart. Jag känner väl inte att spela musik kommer bli något problem dock eftersom jag själv hör grannar hela tiden så är det ju inte mer än rätt att jag lirar musik. Förra helgen hade grannen fest och då hörde jag inte musiken som jag själv spelade dock

Det låter rätt bra från stereon men det är lite skumt med basen som inte riktigt har någon stuns, hade stereon mot en annan vägg först i samma rum och då försvann alldeles för mycket informativ högre bas och lågbas var istället överdriven. Lite pappig sommarstuga över akustiken, typ