pekka71 wrote:
tycker trådskaparen träffar ganska rätt, har man bara ett akurate system för 300 tusen kan man inte räkna med att det ska spela fantastiskt bra 
Men köper man klimax då först kan man räkna med att det ska bli bra, tror det är det nonick syftar på
Men är det inte så Linn egentligen funkat från allra första början? Linn Axis och Basik var väl aldrig meningen att vara lika bra som LP12, Kan eller Sara lika bra som Isobarik, Klyde lika bra som Troika, Mimik lika bra som Karik eller Kolektor lika bra som Kairn? Det var produkter som skulle ge bättre prestanda/pris för de som inte ville gå för det allra bästa.
Själv gick jag vilse i Linns produktsortiment genom AV eran. Där blev jag villrådig med hur hierarkin såg ut mellan de olika produkterna och serierna. Nu gjorde det inget, när jag satt så nöjd med mitt LK/Isobarik system.
Ordningen återställdes med Klimax produkterna. Det ska vara det bästa Linn kan prestera, till ett visserligen ansenlig pris. Men som sen sipprar ner likt tidigare, till tydligare nivåindelade produktlinjer med bättre pris/prestanda förhållande.
Som alla system är apparaterna bara en del av helheten, tillsammans med installationen och den akustiska lyssningsmiljön. Jag har lyssnat till Akubarik system som låtit alldeles fantastiskt bra vid flera tillfällen. Bättre än vad jag hört motsvarande Klimax system prestera i andra installationer. Varför skulle jag inte vara nöjd med att få den prestandan till halva priset?
mvh, mats