Har kommit in i någon form av Winnerbäckhysteri på sistone, så jag har köpt
Söndermarken,
Vatten under broarna och
Live - För dig nu senast. Det är något med texterna som tilltalar mig starkt.
På Vatten under broarna är nog 'Mareld' det bästa spåret. 'De tomma stegen' och 'Hon kommer från främmande vidder' är också sköna. Vet inte vad Lasse vore utan Idde Schultz och Anna Stadlings körsång. Helt otroligt. Om man lyssnar efter lite på vissa spår kan man höra att Anna Stadlings sång påminner till sättet mycket om Helen Sjöholms sätt att sjunga. Och guess what? Just. Bägge är från Sundsvall. Har de haft samma sånglärare månne?
Andra färska inköp är Lisa Ekdahls senaste -
Olyckssyster. I mina öron en riktigt bra skiva. Winnerbäck har producerat här också.
Har även köpt Hovets debutskiva. Radiodängan 'Silverfisken' finns med i spårlistan här. Kan inte komma med något riktigt omdöme iom att jag bara haft skivan som bakgrundsmusik och inte tagit mig i kragen och lyssnat igenom den.
På DVD-fronten har jag köpt:
Diana Krall - Live in Paris
En helt fantastisk inspelning av en konsert från Olympia med DTS-ljudspår och riktigt bra bildkvalitet. Köpte denna mest för att få lite mer koll på Diana Kralls musik. Sagolikt angenämt med en liten whisky (Ardbeg såklart) till.
Portishead - Live in Roseland New York
Mest för att Portishead spelar sjukt bra triphop och låter hur bra som helst live. Med symfoniorkester och allt. Tokbra helt enkelt!