selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Jun 16, 2024 09:02

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun Nov 14, 2004 21:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 23, 2004 15:00
Posts: 964
Location: Ljusdal
Vad föredrar ni när ni njuter äkta svarvad musik?

_________________
Peter


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 14, 2004 22:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
Borttaget men kör med det på ändå pga att jag redan lyckats sabba ett lock pga att det inte var på och inte i kartongen. Sedan är det ju skönt att ha locket på när man inte använder spelaren så att det hiindrar lite dammansamling.

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 14, 2004 22:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
Lock? Vilket lock? Har ett sämskskinn över när jag inte spelar.

Fast nån djurrättsaktivist sa åt mig att det går åt en väldig massa sämskar för att göra de där skinnen...

/Fredrik


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 15, 2004 09:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Lejonklou wrote:
Lock? Vilket lock? Har ett sämskskinn över när jag inte spelar.

Fast nån djurrättsaktivist sa åt mig att det går åt en väldig massa sämskar för att göra de där skinnen...

/Fredrik
:lol: :lol:

Jag har inget lock men har spelaren inne i en hylla med en skjutdörr, så det är inget problem med damm. Har Genkin bredvid på samma hylla även fast den inte är lika dammkänslig (bilder kommer på min pres). Innan det så lyfte jag bort locket vid varje spelning, men det var ett gissel var man skulle lägga locket, risk för att sätta sig på det, sparka omkull det, få dregelmärken bitmärken av min lille son :) etc etc

Sämsskinn lät som en bra idé, lite får väl sämskarna bidra till det perfekta ljudet :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 15, 2004 10:02 
Jag brukade alltid spela utan lock förut, men numera har jag alltid locket på även när jag spelar. Undantaget är om jag ska spela ohälsosamt högt, då kan locket faktiskt påverka något. Men på måttligt hälsovådliga volymer går det bra med lock.

Anledningen till att jag kör med lock är att mina skivor är allergiska mot damm.

/ MC


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 15, 2004 17:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
don Tomaso wrote:
Lejonklou wrote:
Lock? Vilket lock? Har ett sämskskinn över när jag inte spelar.

Fast nån djurrättsaktivist sa åt mig att det går åt en väldig massa sämskar för att göra de där skinnen...

/Fredrik
:lol: :lol:

Jag har inget lock men har spelaren inne i en hylla med en skjutdörr, så det är inget problem med damm. Har Genkin bredvid på samma hylla även fast den inte är lika dammkänslig (bilder kommer på min pres). Innan det så lyfte jag bort locket vid varje spelning, men det var ett gissel var man skulle lägga locket, risk för att sätta sig på det, sparka omkull det, få dregelmärken bitmärken av min lille son :) etc etc

Sämsskinn lät som en bra idé, lite får väl sämskarna bidra till det perfekta ljudet :wink:

Däri har du förklaringen till att jag sabbat ett lock. Det var till min förra LP12a.

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited