Jag hade lovat att återkomma med en presentation av min anläggning och så, så det är väl bäst att jag gör det

Även om jag idag har tagit ett kliv från den totala Linnvägen så tror jag att forumet kan behöva lite olika typer så att det inte blir allt för likriktat
Hursomhelst min Linnbana började för drygt tio år sedan när jag skaffade mig en av de första Majikarna och detta efter att ursprungligen varit inne på att skaffa en Rotel för och slutstegskombination men Per på dåtida Fru Musica fick mig på andra tankar. Sedan var man mer eller mindre fast i karusellen. Ett par beggade Kaber blev nästa steg efter att ursprungligen varit ute efter ett par Keilidh men som vanligt lyssnade man på den förbjudna frukten och fick betala med pengar för det. Vid det här laget hade sjukdomen hifiholism fått ordentligt fäste i min kropp (den har vissa likheter med malaria) och en Karik II följde.
Efter denna period så blev jag kvitt sjukdomen under ett antal år men den var som sagt var bara latent och den slog till med fruktansvärd kraft för tre år sedan när det bar till. Aktivt med 5140->Espek och en hel byten av CD som "slutligen" blev Ikemi.
Vid det här laget började jag tvivla eller undra lite över vägen och fick höra på ett Meridian+Audiovectorsystem och blev gripen. Så jag fick ett nytt mål en Meridian spelar skulle jag ha men egentligen var det ju förstegssidan som var svagast i mitt system så vad göra. Hmm då upptäckte jag att jag kunde slå två-tre flugor i en smäll och en Meridian 800 version 2 blev min och vilket lyft...
Efter detta så skulle jag egentligen ha hållit mig lugn hade jag tänkt och det gick ju bra i några månader... sedan slog det kanske värsta utbrottet av sjukdomen ut och där är jag idag. Jag råkade nämligen komma över ett slutsteg som jag suktat efter en längre tid och det i sin tur ledde till att jag började fundera på högtalarsidan

. Det värsta av allt var att jag gick från golvstående till stativhögtalare

vilket var något jag aldrig trodde jag skulle göra.
Så nu ser mitt system ut som följer
Meridian 800.2
Linn Klimax Twin (gör att jag fortfrande platsar på detta forum

)
Totem Mani-2 signature (på stolar till stativ för närvarande)
Systemet går förövrigt under namnet "Two beauties and a beast"
Det är lite tidigt för en utvärdering än så länge men jag återkommer när jag fått stativ och högtalarna blivit inspelade men det verkar lovande och är ett steg i rätt riktning.
Bilder kommer såsmåningom när allt blivit klart eller så bara på de enskilda delarna.
Naturligtvis är Musiken viktig (utan den ingen nytta) och jag är vad man skulle kunna kalla stamkund hos en av Sveriges kunnigaste musikaffärer, Burmans musik i Umeå. I Stockholm kan jag rekomendera Record Hunter för de som vill ha bra musik = min smak.
PS. jag har ett par 5140/espek över om det är någon som är intresserad DS.