Ursäkta Fredrik, men jag försöker tolka din text men hur jag än läser den så blir det fel.
" Passiv bi-, tri- eller multiamp är alltid musikaliskt sämre än single amp med slutsteg av samma kvalitet."
passiv bi-tri eller multiamp är musikaliskt sämre, och här använder vi alltså flera steg eller hur ?
än single amp ( singularis ) med slutsteg ( pluralis ) av samma kvalité.
Texten stämmer inte och den blir svår att förstå. Textens första del är jag däremot med på " Passiv bi-, tri- eller multiamp är alltid musikaliskt sämre än single amp "
Men det som kan vara bra att veta är: kommer jag att ha någon nytta av att införskaffa ett extra LK100 ? Och det verkar jag alltså inte ha ? Om man inte går på Pejos linje vill säga.
Om man hade kunnat bryggkoppla stegen så hade saken varit klar. Och att daisy chain:a och driva en högtalare per steg kunde varit ett alternativ men det kräver kanske två ganska identiska steg kvalitéts mässigt.
Det bästa är naturligtvis att uppgradera senare till minst ett 5105, 2250 eller klout men det blir dyrare. Eller varför inte två LK100 och göra Kan högtalarna aktiva om det hade gått.
Ps detta inlägg är inte tänkt att sätta dit någon, jag är alltid glad för all input som jag får.