Var förbi High Fidelity idag - när frun och barnen njöt av Gröna Lund passade jag på att uträtta lite andra ärenden...
Skulle serva min LP12, men det slutade med att jag beställde en uppgradering istället... Det blir en Kore som ska monteras inom några dagar....
En annan liten praktisk sak som letade sig hem var den här:
Attachment:
1165416.jpg [ 100.54 KiB | Viewed 20304 times ]
Har precis hunnit hem och kopplat in den i datorn. Klart värt pengarna! Mellan en MacBook Air och ett par AKG 518DJ så städade den upp avsevärt i basen och den blev roligare att lyssna på. Det blir både Hifi och Musik!
Med inkoppling av ett par HD650 så är det viss skillnad.... Den ligger precis på gränsen volymmässigt att orka driva dem (fast viss skillnad mellan ett par AKG med 32 Ohm och ett par Sennheiser på 300 Ohm...).
Men - om jag ska sitta länge så lyssnar jag hellre på HD650, de är bekvämare och mer upplösta. Jag hör mer detaljer och försvinner in i musiken på ett annat sätt. Samtidigt är AKG-lurarna roliga att lyssna på, de är inte helt korrekta utan färgar ljudet jämfört med Sennheiser.... Hmm...finns det hörlurar som kan ge både och?
Har inte avgjort om det gör någon skillnad med den AQ Forest USB-kabel som jag fick med på köpet....
Hörde om prisförändringarna på Exakt idag, Exaktboxen (Akurate) går upp ordentligt i pris, och Exakt ADSM går ner - totalpriset för båda två skiljer sig inte från tidigare. Måste fundera mer på om det är läge att gå mot Exakt eller inte...