Jag återupplivar den här tråden - eftersom jag precis införskaffat en Audioquest Cinnamon Ethernetkabel. Delvis inspirerad av lite trådar på olika forum, men även av den här tråden.
Min dragning ser ut så här (det är fler saker inkopplade på switch 2 men jag orkar inte göra om bilden nu...):
Attachment:
Nätverk HuA.jpg [ 35.09 KiB | Viewed 4484 times ]
Jag ska ersätta den kabel som sitter närmast DSI:n, dvs mellan switch 3 och DSI. Idag sitter en no-name Cat6 kabel där (köpt via Dustin för 25 spänn).
Ett annat experiment som jag skulle kunna ge mig på är att flytta ner en NAS till undervåningen och koppla in på switch 3 - då skulle jag få kortast möjliga väg mellan NAS och DS.
Attachment:
Nätverk HuA v2.jpg [ 32.44 KiB | Viewed 4484 times ]
Just nu kör jag igenom en spellista med den vanliga kabeln och sedan ska jag koppla in AQ:n - så får vi se....
Det är med blandade känslor som jag ger mig in i den här debatten igen - jag har varit kabelskeptiker, och framför allt när det gäller digitalt....men jag har haft positiva erfarenheter av både Supra och AQ när det gäller koaxiala digitalkabalar. Så varför skulle det inte kunna funka även när det gäller nätverkskablar?
Om jag inte hör någon skillnad inom någon vecka så kan jag lämna tillbaka den på Hifiklubben där den är inköpt....