selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 23, 2024 10:21

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat May 31, 2014 02:31 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Fri Nov 23, 2007 00:44
Posts: 73
Hej,
Jag har beslutat mig för att sälja ngr av alla mina Linn produkter då jag längre inte behöver 4 linn anläggningar.

Men jag är osäker vilket värde de har på begagnat marknaden idag,,vilket pris man kan sätta, och behöver därför era synpunkter.

Dessutom blir jag inte klok på vilken radio som anses vara bättre, Kudos eller Pekin?

Tacksam om ni kan ge mig synpunkter på detta så jag kan sätta skäliga/realistiska priser.

Vilken radio är bättre Kudos eller Pekin?
Vad är ett realistiskt marknadspris för Kudos?
Vad är ett realistiskt marknadspris för Pekin?
Vad är ett realistiskt marknadspris för Kollektor?
Vad är ett realistiskt marknadspris för LK 100?

Tacksam för er input/synpunkter!
:D


Top
   
PostPosted: Sat May 31, 2014 11:51 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sat Dec 20, 2003 13:54
Posts: 242
Location: Luleå
Kremlin ska väl vara bästa radion. Man ser den dock väldigt sällan.

Skickat från min C6603 via Tapatalk

_________________
/ Janne


Top
   
PostPosted: Sat May 31, 2014 19:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1181
Location: Lerum/Göteborg
Pekin anses kunna prestera bättre än Kudos men man måste ha en bra signal. Själv har jag dålig signal och när jag lånade hem en Pekin så var det en besvikelse trots att jag lånade bra, dyra antenner också. I min förra bostad på 90-talet (med klart bättre signal) så lånade jag hem Kudos och blev klart imponerad, att jag inte köpte den då beror väl mest på att det alltid fanns något annat man ville köpa. Kudos skall klara dålig signal bättre än Pekin men det har jag inte provat. Prismässigt bör väl Kudos vara lite billigare mest för att den är äldre men skillnaden är väl inte så stor. I dagsläget spelar jag (och troligen en majoritet här) internetradio via en Linn DS så en FM-tuner är nog inte så het längre. FM-nätet stängs ju om åtta år också fast sista ordet är kanske inte sagt om det.


Top
   
PostPosted: Sun Jun 01, 2014 11:26 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Fri Nov 23, 2007 00:44
Posts: 73
Tack för era synpunkter och råd gällande radiodelarna.

Men att FM nätet skulle stängas ned har jag svårt att tro. DAB har ju mer eller mindre floppat (finns på ett fåtal ställen i landet, regering/riksdag avblåste allt med DAB projekt/utveckling) och framförallt alla bilar har FM mottagare.

Med tanke på bilindustrin, den mängd bilar som finns i Sverige mm. så kan de inte stänga ned FM.

Hur ska de annars kunna lyssna på Radio i en bil?


Top
   
PostPosted: Sun Jun 01, 2014 13:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1181
Location: Lerum/Göteborg
ettan47 wrote:
Tack för era synpunkter och råd gällande radiodelarna.

Men att FM nätet skulle stängas ned har jag svårt att tro. DAB har ju mer eller mindre floppat (finns på ett fåtal ställen i landet, regering/riksdag avblåste allt med DAB projekt/utveckling) och framförallt alla bilar har FM mottagare.

Med tanke på bilindustrin, den mängd bilar som finns i Sverige mm. så kan de inte stänga ned FM.

Hur ska de annars kunna lyssna på Radio i en bil?
Du har helt missat detta? Det har skrivits en hel del även om det inte kanske varit några större rubriker.
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/mi ... 661784.svd

Norge ligger före i planerad stängning, 2017. UK också kanske? Man borde ställa denna fråga till resp riksdagspartier i dessa valårstider, vad säger dom rödgröna ?

Bilindustrin och dess tillbehörstillverkare har redan satt igång. Här finns det pengar för dom att hämta med att sälja DAB/DAB+ -tillsatser.

----------------

Edit: Vid lite eftertanke så känns det som att det var bättre förr. Det där med att Kudos och framför allt Kremlin imponerade på 90-talet beror nog på att kvaliteten på utsändningarna helt enkelt var bättre då.


Top
   
PostPosted: Sun Jun 01, 2014 17:24 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sat Jan 29, 2005 23:36
Posts: 156
Location: Luleå
Jag tror att 2000 kr per enhet är ett ganska bra riktvärde. Något mer för Kolektor och Pekin, något mindre för LK100.

Så har det iaf varit när jag köpt och sålt senaste åren.

_________________
EADSM & LP12 (Ittok II, Karma, Lingo I) - AEB 10 - 2xC4200/D - Keltik

TV: Apple TV - Sneaky DSM - Unik

Kök: Sneaky DS - Majik I - 2x LK100 - Kaber

Kontor: Sneaky DS - 5110


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited