Är det inte läge att hålla sig till trådens ämne och fortsätta med skriverier om högtalarkablar, hörlurar och annat i någon mer lämplig tråd?
Quote:
Detta har jag varit nyfiken på sen Exakt släpptes, dagen innan Exakt DSM släpptes så var KDS & KK/1 helt överlägsna i prestanda mot Klimax DSM.
Var det verkligen så, var inte DSM bättre på någonting om man testade mot DS + KK?
Quote:
Har Linn valt att pruta på kvaliten genom att slopa försteget? Finns det lågnivå ut på Exakt DSM? Tänkte då är det ju lätt att testa på en vanlig högtalare
Bra fråga. Har själv inte tagit mig tiden att testa DSM mot DS + KK. Borde verkligen göra det.
Någon lågnivå ut finns inte på Klimax Exakt DSM. Om man skulle kunna konfigurera Klimax Exakt Tunebox att skicka hela frekvensregistret på 'analog ut' utan frekvensdelning skulle man kunna testa.
Quote:
En annan fundering är nu när Akurate Exakt lanseras, Exakt är väl the source in the speaker alltså oförvrängd singnal fram till elementen, det borde i sin tur betyda att Akurate Exakt presterar på samma nivå
Tror att verkligheten inte helt återspeglar det Linn säger om "source in the speaker". Skulle tro att Klimax Exakt DSM är bättre än Akurate Exakt DSM pga bl.a. bättre lådkonstruktion. Något som jag ser som väldigt positivt är att det faktiskt kommer gå att blanda komponenterna mellan serierna d.v.s. att t.ex. ansluta Akurate Exakt DSM till Exakt 350 och Klimax Exakt DSM till Exakt Akubarik.
Quote:
gillar inte digital volymkontroll, känns så där på en top of the line produkt
Tycker man måste försöka se bortom tillverkarens val av tekniskt lösning. Lyssna på resultatet och gör en bedömning av det. Finns väl ingen intention att köpa en stereo som innehåller någon förutbestämd teknik?
Jag har flera gånger lyssnat på KEDSM + E350 och är riktigt imponerad. Ännu bättre blir det med LP12SE + KEDSM + E350. Det är, oslagbart, den bästa anläggning jag någonsin lyssnat på.