pekka71 wrote:
Idag med Linn är det inte max prestanda som räknas utan en massa annat som många andra märken är duktiga på.
Max prestanda kan ju vara så mycket. Tex att få ut max från de grejor man har på enklaste sätt. En F1:a är förmodligen snabbare på en tävlingsbana än en Audi men det kan lika gärna vara tvärtom när man kör i stan för att handla mat. Förutom då att det inte finns plats för matkassen i F1'an...
Seriöst, det handlar ofta om att få max prestanda i den situation man befinner sig. Och den situationen kanske inte är maximal i sig.
Jag har hört Exakt låta mindre bra än motsvarande, men mycket billigare, anläggning. När jag var på High Fidelity för provlyssning vann jag en utlottad vinyl med Nirvana, "Unplugged". Rösten från Kurt lät väldigt märklig vid provlyssning, ungefär som om man aktiverat någon sorts "Hall-effekt" i en cheapness-stereo från Rusta. Så det kan mycket väl krävas mer fintrimning från Linn innan det är riktigt bra. Tack och lov är detta mjukvarubaserat så man kan tanka hem det i efterhand.
/ B