gravve69 wrote:
Hej har nu 2 lk85 och katan, funderar på att byta till ninka och 3 lk85.
Passar katan korten som jag har nu eller måste de bytas till speciella ninka kort.
Är de en bra combo ?
Ninka är en trevlig högtalare, spelar fetare och roligare än Katan som låter mer "snyggt". Visst det saknas både det ena o det andra jmf med Linns nyare högtalare, men den har musikaliska kvalitéer. Faktiskt var det en hel del Keltik ägare som "bytte upp sig" till Ninka när den kom. Detta gjorde såklart att Keltik störtdök i andrahandsvärde. Vilket inte roade alla.
Minns några system från Umeå med CD12:or och klimax med Ninkor.
Jag köpte Ninka ganska omgående när den kom och drev de aktivt med 2xLk140. Var stereokort, typ samma som till keilidh. Är samma diskant i Katan o Ninka så detta kort passar men de har inte samma baskort då de är ett mindre element i katan.
Förutom Aktivering så ska man absolut ha "uppgraderingsfoten" till Ninka, tajtar till basen bra. Kom även en ny version av diskant samt att de aktiva korten uppgraderades om jag inte mins fel. Måste finnas massor i arkiven.
Ett plus är även att de är ganska enkla att justera in så de svänger, jmf med tex 242 som kräver väldigt mycket.