SEANRY wrote:
..sorry, blev lite fel där med ”the source”… men...
För att få ut maximalt från Maestro så ska den anslutas till en digital källa.
Majik DS har en digital utgång men det går då inte att kontrollera volymen med hjälp av DS i det läget eftersom den digitala signalen passerar rakt igenom DS utan att ta vägen om D/A–omvandlaren.
Och eftersom Maestro ska ställas på max volym för att komma till sin rätt så blir det ett dilemma.
Lösningen är då att tex ansluta Maestro till Apple TV som kan kontrollera volymen och förse Maestro med en digital signal.
M.a.o du får en värsting till D/A omvandlare i knät som inte behövs eller används och utan volymkontroll.
Jag förstår inte riktigt. Vad exakt är det du anser att Maestron gör bättre än en Majik DS? Jag har lyssnat på Maestro och visst, den är helt okej men inte är det nåt vidunder av prestanda och den står sig slätt mot Linns streamers hands down.. Låter som att något väldigt knasigt har inträffat om du anser att Maestron gör jobbet bättre än en Majik DS. Är det bekvämligheten med volymkontrollen som du tycker är bättre? Isf så förstår jag dig men, in med ett försteg som stöder volymkontroll via kinsky så är det inget problem längre. Det du gör just nu är att du använder digital volymkontroll i en ATV och jag kan inte för mitt liv begripa hur du kommer fram till att det är bättre än Linn's grejer..