nonick wrote:
Nå, hur är bra årets "Så mycket bättre"?
I morgon är det sista avsnittet, tror det bara är Ebbot kvar. Tyvärr har han slarvat bort varje tillfälle.
Agnes har imponerat stort mig. Hon har inte gjort en enda dålig tolkning IMO. Ulf Dagerby är en go gubbe med massor av bra låtar, likaså Bo Sundström.
Vad tycker ni?
Jag håller inte med om att Ebbot slarvat bort varje tillfälle. Några bra låtar har han faktiskt presterat. Men duetten med Lill Lindfors slarvades/skämtades bort. Verkade som om de inte hade tid att få till det på ett bra sätt och så gjorde man ett skämt istället.
Den stora överraskningen för min del var nog Ken och Agnes - på olika sätt givetvis
Ulf Dageby var också en överraskning som person, musikaliskt har jag ju varit med sedan starten med Nationalteatern (bodde i Gbg på den tiden) så jag visste ungefär vad som var att vänta.
Jag tycker dock inte att årets upplaga totalt sett är lika bra som de tidigare, men det är kanske en tillvänjningsfaktor? Jag tycker också att ljudet är klart sämre i år, ska jämföra lite senare eftersom jag har alla låtar inspelade på hårddisk.
Vad som stör mig är dock att den officiella "soundtrack" som släpps inte är de låtar/inspelningar som framförs i programmet utan halvtrista studioinspelningar.
/ B