selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Jun 16, 2024 07:58

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat Sep 14, 2013 13:17 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Sat Feb 20, 2010 14:03
Posts: 4
Hej på er!
Nu har jag sedan ett drygt halvår kommit vidare med mitt byte av 3 LK100 aktiva för Keilidh (de med alla 6 högtalarelementen bytta till helt nya 6000 - 1500 = 4500 kr). Det blev 2 LK140 med stereofilter och nya högtalarkontakter (10000 - 4000 = 6000kr levererade och intrimmade i hemmet). När Anders på Tonläget kom hem och lyssnade på LK100:orna innan bytet frågade han "Har du gett högtalarna eller effekterna VALIUM eller kanske båda?", så slöa lät de. Häpp vilket lyft det blev, bäst näst efter inköpet av LP12:an. Ärligt talat (frun vet inte ännu) så tog jag inte de 3200 som jag skulle fått för 100:orna (2200+1400+900-1300) utan tog ytterligare ett LK140 utan stereofilter listade till 4000kr. Bra att ha som reserv ifall ifall, men vill helst köra den också. Har någon ett stereofilter mellan/bas Ninka/Keilidh till LK140 ock vad skall man ge för ett sådant? Kilten har varit på och kompromissen med något gott att dricka vid finlysningen löstes med kanske världens bästa Gin, Hendrick's med eller utan is och tonic men med några skivor färsk gurka. Rekommenderas av mig som ett alternativ till Whiskey.
Info: Hendrick's Gin is a brand of gin produced by William Grant & Sons in Girvan, Scotland, and launched in 1999.
PS Drycken passar extremt bra vid lyssningar under sommrar likt den som fortfarande pågår.
Hälsningar Dan med hopp om hjälp att finna ett filter.


Top
   
PostPosted: Sat Sep 14, 2013 14:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 24, 2008 23:45
Posts: 845
Location: Oslo
Sett en en annons på kjöpes!
Kolla Ebay!

pis kanske från 100kr-500kr Allt beror på vem som just ser din annons eller ditt behov och råkar ha kortet du behöver. Men jag tycker att du ska använda ditt sista slutsteg också, jag tror det kommer göra Keilidh ändå mer roliga!



Off topic GIN!!
Hendricks är väldigt snäll och söt. "riktiga" ginndrickare menar att det närmast inte är gin längre. Presis som "Riktiga" Whiskydrickare stavar Whisky med Hg och dan ska vara från skotland, singel malt, och gärna ha riklig rökig, kraftik smak och gärna också smak av tjära. Det jag menar är bara att visnsa kan bli besviken av den, andra kan få en positiv uppenbarelse! ungefär som att någon menar den Irländska Whiskyn är den bästa, och andra tycker den är smaklös eller blaskig.

Är man intresserad av att pröva en lite söt Ginn som Tanqueray, men ännu mildare, och med väldig lite smak av skog och barr, mindre en Tangueray. MEN som istället har lite mera invecklade smaker än de mest vanliga barr/enbärsginnerna med spännande/kompliserade smaker som lutar lite mot nåt gurkliknande och kanske lite mot roser. Då är Hendricks något för dig.

Numera finns den som stannard på min pol har i Oslo, hur det är i Sverige vet jag inte. Fanns inte på systemet när jag sist handlade i Luleå (var et antal år sedan hehe)

Jag är mycket glad i Hendricks, men den passar inte med allt i mitt tycke. Jag tycker bäst om den med en god Tonic, jeg tycker den inte mår så bra av att bli blandad med sötare saker. Då föredrar jag Bombay Safire. Annars skulle jag rekommendera Martin Miller, om man bara vil ha en lite mer "smart" Gin, sen Tanqueray.

Jag har bjudit många av min frus venniner som inte är så glada i gin och tonic på Hendrick och tonic och de har nästan alla tyckt att den varit en fantastisk Gin jämfört med vad de är vana vid!


Top
   
PostPosted: Sun Nov 24, 2013 13:33 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Sat Feb 20, 2010 14:03
Posts: 4
Sedan sist: Kom att tänka på det goda rådet, "frågar man inte så får man inte svar". Det rådet jag fick att använda även det tredje steget fick mig att tänka till. Jag hängde kvar i tanken när jag var på ett demo av den nya Linn pickupen. Innan demot började passade jag på att fråga om det var någon som hade ett bas/mellan-filter till LK140 Ninka / Keilidh och fick svar direkt av en kille som köpt Ninka och fått med filter som han aldrig använt. Efter demot bestämde vi att nästa dag ta en pilsner och lyssna på min LP12:a samta att jag fick hem filtret ( + ett diskant till salu om någon behöver). Det visade sig att killen bodde 5 min gångväg från mig. Vi avslutade på S/S Marieholm (live blues på båten framför Maritiman / rekomenderas). Men jävlar va bra det blev med ytterligare ett steg. Mest tydligt är det mycket bas i en låt så hörs det och är det lite bas så hörs det (inte). Tack för alla goda råd.


Top
   
PostPosted: Sun Nov 24, 2013 13:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5287
Location: Bromma-Stockholm
Denna Hendricks ska absolut testas! Men ett varningens ord bara, goda drycker ska förtäras efter man testat olika kombinationer av ljudapparater ;-)

Två-tre drajor får vad som helst att låta bra. Så bra att man behöver göra en kostnadskalkyl, är det billigare att klämma i sig lite "godis" vid finlyssning eller att bränna några hundra tusen på uppgraderingar? Frågan är om det är Systembolaget eller lokala Linn-handlaren som gläds mest?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited