Tjena! kul att ni gillar det!
Jag tror faktiskt att det är överkurs med att köra med enbart 3 punkter i golvet för det var verkligen busenkelt att få högtalarna i våg samt att få dom att stå stabilt som att de vore gjutna i golvet! med originalstativen var det väldigt svårt om ens möjligt att få till samma stabilitet!
jag lät tillverka låsmuttrarna så att en u-nyckel för vinkelslip passar för att låsa/lossa muttrarna, spikesen har insex i toppen så du kan hålla höjdjusteringen med en sexkantsnyckel samtidigt som du drar åt låsningen med nyckeln för vinkelslipar, höjdjusteringen ändrar sig inte ett dugg!
Angående tillverkning av fler/andra modeller så är det inte omöjligt att fixa, Men det kan nog kosta en slant att endast göra ett par. är man flera däremot så blir det såklart billigare. kan man använda sina original spikes/låsmuttrar så är det helt perfekt.
Har inte haft tid att utvärdera stativen ordentligt ännu, fick nämligen en 3d-skrivare med posten idag så det har varit lekstuga hela dagen!

vilken maskin säger jag bara! Finns det något hifi-relaterat man hade kunnat tillverka i plast?
Edit: För den som är intresserad av likadana stativ som jag har så kan jag skicka ritningar till er så kan ni lämna in för tillverkning hos en mekanisk verkstad nära dig!