selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 22:20

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Linn hemsida
PostPosted: Mon Sep 09, 2013 13:13 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Det verkar vara något nytt stort på gång från Linn. Har ni sett hemsidan? "DS was only the beginning". Spännande.

Gissningsvis kommer det nya produkter i samband med jubileet senare i september.

Post subject: Re: Linn hemsida
PostPosted: Tue Sep 10, 2013 10:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ge mig en KlimaxDS med analog 5.1 ut som kan streama blurayfiler och liknande!! :mrgreen:

PostPosted: Tue Sep 10, 2013 12:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Linn är duktiga på marknadsföring. Jag tror att du Comstedt är något på spåren, men det vet vi om tio dagar :-)

/ B

PostPosted: Wed Sep 11, 2013 01:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Helt trådlöst mellan källa-försteg och mellan försteg-slutsteg UTAN några som helst förluster i något avseende, vore toppen. Då skulle man kunna ställa skivspelaren i ett rum, DS i ett annat, osv.

Hemmabio i detta prissegmentet, tror jag inte på. Hur gick det förra gången Linn satsade på hemmabio och "glömde" tvåkanal??

PostPosted: Wed Sep 11, 2013 10:58 
Site Admin
Site Admin

torig wrote:
Helt trådlöst mellan källa-försteg och mellan försteg-slutsteg UTAN några som helst förluster i något avseende, vore toppen. Då skulle man kunna ställa skivspelaren i ett rum, DS i ett annat, osv.

Hemmabio i detta prissegmentet, tror jag inte på. Hur gick det förra gången Linn satsade på hemmabio och "glömde" tvåkanal??
Håller med, jag tror att ett stort problem är att när man beger sig in i hemmabio-sfären är det plötsligt alla möjliga standarder som ska stödjas till höger och vänster och det behövs mycket resurser för att hänga med där...och till och med då kommer man få smäll på fingrarna av andra tillverkare som stödjer ännu fler standarder och därmed blir mer intressanta för många hemmabiokunder (bristen på HDMI-stöd ett bra tag var illa t.ex.).

PostPosted: Wed Sep 11, 2013 11:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det är digitalfilter. Har redan bokat till mina. Förutom att det blir bättre så kan filtren justeras i efterhand med mjukvara. Det är därför jag har sålt all min gamla elektronik

PostPosted: Wed Sep 11, 2013 12:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sålt all din elektronik - menar du att en sådan låda skulle kombinera både DS, försteg och aktiva filter i en och samma låda?

PostPosted: Sun Sep 15, 2013 16:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det borde vara nåt som bygger vidare på DS. Då de skriver först kom DS. (sen kom en fungerande kinsky :roll: )

Kanske en kinsky där du kan streama från Linn HD Records? Abonnera/Kjöpa gjenom nätet.

Tänk om de kunde få til sammarbete med massa andra skivbolag och göra det möjligt att streama eller kjöpa alt genom kinsky. Jag hade godt kunnat köpa HD verisionen av en skiva och äga den men slippa lagra den lokalt förutsatt att det fungerade felfritt och var lagom prissatt.

PostPosted: Mon Sep 16, 2013 09:19 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Håller tummarna för att dom viker tillbaka mot 2-kanal och styckprylar. Är allergisk mot alla dessa "Lifestyle" allt-i-ett - men det är jag!

Strömmade lösningar vore fantastiskt men helt ärligt Linn Records utbud lämnar i mina öron en massa övrigt att önska - snacka om mässmusik!

//Per

PostPosted: Mon Sep 16, 2013 13:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Perka wrote:
Är allergisk mot alla dessa "Lifestyle" allt-i-ett - men det är jag!
Egentligen är det ganska intressant med detta att en "stereo" ska behöva bestå av en massa lådor och kablar. Personligen har jag tröttnat på att behöva ha en massa lådor och koppla ihop dessa med ännu fler kablar. Visst, man har mindre chans att uppgradera och tweaka, å andra sidan är det färre möjligheter att det går fel. Linns DSM-apparater är helt rätt väg enligt mitt förmenande och dessa tillsammans med aktiva högtalare är en trevlig kombination av prestanda och diskret framtoning.

Men, det ena utesluter inte det andra, det finns plats för alla varianter. Så länge man kan köpa en komplett Klimax DSM alternativt en separat KK och en KDS så är väl allt lugnt? Vill man ha 10 st Klimax Solo att driva ett par Akubarik, varför inte?

/ B

PostPosted: Mon Sep 16, 2013 16:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bill50x wrote:
Men, det ena utesluter inte det andra, det finns plats för alla varianter. Så länge man kan köpa en komplett Klimax DSM alternativt en separat KK och en KDS så är väl allt lugnt? Vill man ha 10 st Klimax Solo att driva ett par Akubarik, varför inte?

/ B
Att integrera är en lysande ide´ tills man jämför vad separata KDS/KK gör. Även fast linn är grymma på integration är inte helt enkelt att behålla prestandan.
Dock ger integration möjligheter att slippa grejjer som kan försöra mer (tex ansluta KDS till KK med dåliga kablar och ställa KDS/KK på varandra)
Helt klart ger en integrerad lösning fördelar för den som inte vill lägga möda på installation = högre lägstanivå men samtidigt inte lika hög högstanivå.
Linn går tydligt mot integrerade produkter vilket minskar betydelsen av ÅF som går från att vara expert till "kränga prylar".
Kanske inte en väg jag har rått Linn till att ta...

Integrerade produkter måste man ha i instegsserien, men på high-end grejer är det mer tveksamt imho.
Men skit samma det är annat som Linn bör ta tag i som är viktigare - enkel installation och moderna Appar. Självinstallerande DS och modernt användarinterface JA TACK!

PostPosted: Sat Sep 21, 2013 16:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

DS i høgtalarna. Tænkte faktiskt på det tidigare, men sist jag frågade om det læt det som att det var långt fram i tiden...

Frågan ær då?

Bara i Klimax? om det inte ær bara i klimax, blir det samma delar i akurat eller får du en "akuratDS" i akurat høgtalarna???

Och behøver man Førsteg eller inte??? Eventuellt en Ethernet kabler från nætet in och en RCA/xlr signalkabel från førsteg med andra kjæller? Eller från filmførsteg?

PostPosted: Sat Sep 21, 2013 16:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag är ju inte den. Men vad var det jag sa? :)

PostPosted: Sat Sep 21, 2013 17:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

DS OCH digitalfilter i högtalarna. Minimalistiskt och "bra".
Inga sladdar :wink:
Bara det inte är "tillräckligt bra"...

/mvh

PostPosted: Sat Sep 21, 2013 17:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

The Archangel wrote:
Jag är ju inte den. Men vad var det jag sa? :)

Det är lite svårt att veta helt hur det kommer fungera, men jag fant den här länken. Den är lite fattig på information så vi får anta och gissa lite runt om.

http://audiophilemusings.blogspot.no/2013/09/exakt.html

Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00