sportbilsentusiasten wrote:
Kravm wrote:
Även fast de aktiva Abubarik är bra, så uppskattar jag den passiva varianten med Klimax steg mer.
Du har alltså provat, berätta mer!!
Grattis till ett kul system
PS är inte förvånad över att du föredrar de passiva Akubarik. Är en kompromiss med allt inbyggt. Prisvärt men en kompromiss.
Bara att samla till Klimaxfilter, det blir överjordiskt bra 
Yes, har haft nöjet att jämföra aktiva Akubarik med den passiva versionen med 1. Twin 2. Solos 3. Solos och Twin. Dock har jag inte haft den aktiva varianten hemma hos mig, så förutsättningarna var inte exakt samma.
Aktiva Akubariks är som sagt också väldigt bra, men det jag tyckte "sämst" om var basen. Jag tyckte den var en aning för påfallande. Passade bra på tex elektronisk musik, men inte lika bra på tex jazz med mycket bas. Det problemet finns inte alls på den passiva versionen med Solos och är ett mindre problem med en Twin.
Nu har jag en Twin på basen men givetvis hade det varit ännu bättre med ett extra par Solos. Tyvärr har jag sålt mitt andra par.
Jag tror att de nya filter som finns i passiva Akubariks gör stor skillnad. Separationen mellan de olika elementen blir mycket bättre. En av de största fördelarna med att köra aktivt är väl annars att det minskar störningen mellan elementen, men på passiva Akubarik finns det nya filter som är byggda för att komma åt det problemet.
Det får bli en Tunebox i framtiden. Men för tillfället är jag väldigt nöjd med systemet som det är.