Som ni alla vet blir man aldrig nöjd, det är ett faktum, eller snarare en diagnos på de flesta av oss. Driver idag mina ninka aktivt med ett 5125-steg. En snabb koll på specarna för Katan gör att ett hopp från ninka till Katan är uteslutet, helt och hållet. Jag gillar att ninkorna sticker så lågt i registret som de gör, och ~60 Hz på aktiva Katan är inget som lockar.
Nåväl, man får väl ta specarna med en nypa salt, ninkornas ~38 Hz känns väldigt lågt. Nåväl, faktum kvarstår, Ninkorna smiskar Katan där iallafall. Konstaterade att ett par nya Ninka med polystands landar på 20 k nya idag

, det ska till mkt pengar för att uppgradera ett par ninkor till ngt högre upp i Linn-kollektionen, i alla fall för mig.
Espek ligger närmast till hands då, men med tanke på att det behövs ännu ett slutsteg och kort blir den uppgraderingen smärtsam. Lägger hellre de pengarna på en Ikemi, när min Genki gjort sitt.
Sizmik och Katan kan således vara ett naturligt och mindre smärtsamt steg. Med rätt placering av sub är det troligen en kul kombination. Sub:en har jag givetvis nytta av i AV-delen åxo.
Hmm..