för nått år sedan hade Tonläget på sin hemsida en lista över reservdelar och enligt den var det samma element i Tukan, Kaber och Keltik och även 5140. så jag tror att det är samma element. men säker kan man aldrig vara.
sen det här med classikens förstärkare mot en lk 140. har själv haft en classik och måste nog säga att dess största styrka sitter i cd-delen. jag och en kompis provlyssnade på classiken med både lk85 och lk 140 på ett par ninka. och jag tyckte faktiskt allt blev mycket bättre, en helt annan fart och dynamik+ en då högre upplösning. just högre upplösning och en högre detaljeringsgrad tror jag faktiskt kan vara en del av problemet som några upplevt med lk jämmfört med classik. viss musik kan kanske vara producerad med tanke på radio lyssnande\kassa anläggningar etc och kanske tappar mycket av dess balans och sväng när man helt plötsligt börjar höra alla "konstiga effekt ljud" som producenten lagt in för att få ett "fylligare" ljud. detta är bara en teori men kan vara en förklaring.
sen när det gäller katan mot ninka så tycker jag helt enkelt att katan låter bättre i alla register, även basen var bättre i det register katanen klarar. de är enligt mig betydligt snabbare än ninka och mycket mer prisvärda stativet kostar väl ungefär lika mycket som "stenfoten" man sätter på ninka. dessa extra pengar kan man lägga på ett bra slutsteg alternativt en karik, fantastisk spelare som med numeriken svänger något otroligt