Jag tror Linn skulle sälja marginellt fler produkter om dom gjorde en stor prissänkning, tror att Linn skulle gå under ganska fort.
Det är dyrt att sälja billigt, ett enkelt exempel om du säljer för 10 miljoner och har 20 marginal så har du 2 miljoner "kvar"
om du sänker marginalen med 5% måste du öka försäljningen till 13 300 000 kr för att ha 2 miljoner "kvar"
att öka försäljningen med 30% kostar pengar, hur mycket är svårt att säga.
Lönsamhet och kvalitet har inget med stor omsättning göra, tvärt om i många fall, som jag ser det.
Jag tror att om man har råd att lägga 20-150 tusen o.s.v. på en musikanläggning så kan man lägga det dubbla om man prioriterar.
Sen är det en annan fråga om Linn gör prisvärda produkter jämfört med andra tillverkare.
Jag har då aldrig hört något som är billigare som spelar musik roligare och berör mig mer.
Linn har levt och verkat i 40 år och har ett ganska starkt varumärke så jag skulle bli mycket förvånad om dom inte finns kvar
framöver i någon form, kanske i mindre kostym, eller inte.
Skulle också villa att Linn produkterna var billigare och ännu bättre, men tyvärr tror jag inte den ekvationen går ihop