selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Jun 16, 2024 08:55

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: clic och vinylspelare
PostPosted: Sun Mar 24, 2013 14:40 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Wed Jul 06, 2011 11:29
Posts: 10
hej!

någon som har erfarenhet av den danska möbeln clic och hur det funkar att ställa en vinylspelare på den? möbeln går ju både att montera på väggen eller ställa på golvet - erfarenheter?

tack på förhand!


Top
   
PostPosted: Mon Mar 25, 2013 03:04 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Jan 26, 2009 03:51
Posts: 228
Jag har inte gjort jämförelser med just skivspelare men jag har jämfört clic möbeln mot Naim fraim lite, och jag blev faktiskt förvånad hur bra det lät på clic. Det var clic kuben (botten, 2st hyllplan, toppen) stående på golvet med aluminum fötter, översta hyllplanen på respektive hylla jämfördes. Naim fraim lite är bättre men det är inget snack om att clic är både snyggt och bra. Jag skulle summera det som att clic är tillräckligt bra för att få mycket tillfredställande resultat av sin hifi.


Top
   
PostPosted: Mon Mar 25, 2013 08:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Nov 03, 2003 21:00
Posts: 540
Location: Luleå
Jag tror Peoples & Schmidt i Göteborg säljer Clic.


Top
   
PostPosted: Mon Mar 25, 2013 17:27 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Wed Jul 06, 2011 11:29
Posts: 10
Efraim wrote:
Jag har inte gjort jämförelser med just skivspelare men jag har jämfört clic möbeln mot Naim fraim lite, och jag blev faktiskt förvånad hur bra det lät på clic. Det var clic kuben (botten, 2st hyllplan, toppen) stående på golvet med aluminum fötter, översta hyllplanen på respektive hylla jämfördes. Naim fraim lite är bättre men det är inget snack om att clic är både snyggt och bra. Jag skulle summera det som att clic är tillräckligt bra för att få mycket tillfredställande resultat av sin hifi.
tack för svar! låter lovande. om jag förstår dig rätt så har du dock inte ställt någon vinylspelare på möbeln?


Top
   
PostPosted: Tue Mar 26, 2013 01:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Jan 26, 2009 03:51
Posts: 228
joawe wrote:
tack för svar! låter lovande. om jag förstår dig rätt så har du dock inte ställt någon vinylspelare på möbeln?
Jag har många gånger lyssnat på skivspelare (pro-ject) ovanpå clic och det låter alltid bra tycker jag, finns inget som tyder på att det skulle vara något problem. Det är ju en mycket hög kvalitativ möbel som står ordentligt. Jag har däremot aldrig jämfört clic mot något annat med just skivspelare. Generellt när det gäller hyllor verkar det oftast som en bra hylla är en bra hylla, oavsett om det gäller nätverksspelare eller skivspelare. Även om skivspelare har en tendens att säga ifrån tidigare än t ex förstärkare när något inte riktigt stämmer med hyllan.


Top
   
PostPosted: Tue Mar 26, 2013 18:13 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Wed Jul 06, 2011 11:29
Posts: 10
tack! låter verkligen intressant. alltid bra att få erfarenheter från användare själva.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited