selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Jun 16, 2024 09:41

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject: Re: Nyfrälst
PostPosted: Thu Jun 14, 2012 23:17 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Sun May 27, 2012 08:17
Posts: 18
Nu är allt på plats, Wakonda, 2x Lk 85, Mimik som väntar på en ny laser och jag som ler brett. Detta känns fint, nu tar jag det lugnt ett tag. Tack alla för era råd och hjälp!


Top
   
 Post subject: Re: Nyfrälst
PostPosted: Wed Sep 26, 2012 20:49 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Sun May 27, 2012 08:17
Posts: 18
Ja, så var det dags igen...
För några dagar sen köpte jag ett par svarta Katan och blev bara tagen av mängden av information som dessa små tingestar orkade förmedla. Behövde dock en nyckel för att skruva loss kontaktplatta och byta till bi-amp bricka. Ett besök på High Fidelity och saken var klar. Väl där hörde jag om att det finns ett par stereo kort till Katan till salu, till "halva priset".
Jag gick utan att handla mer än nyckeln men något tog tag i mig och som om att det var en liten djävul som satt på min axel och viskade diskret i mitt öra "aktivera... aktivera"...
Idag vad det dags igen, jag kom hem med att par kort, monterade dessa och då... någon bara tog bort högtalarna från rummet, musiken började flöda fritt, instrument fick kropp och massor med luft emellan, ljudbilden blev större i alla led... vem nämnde haksläpp?

Jag tror inte att jag någonsin igen lämnar Linn, jag är fastspikad i denna underbara världen av musik....


Top
   
 Post subject: Re: Nyfrälst
PostPosted: Thu Sep 27, 2012 09:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
Nu när du har aktiverat så kan du ju gå till rätt ända och uppgradera, med det så menar jag ju naturligtvis att byta ut Regan mot en LP12a såg att det fanns några begagnade på High Fidelity då kommer nog hakan att hamna i golvet.

Välkommen till musikens underbara värld i Linns namn. :D

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject: Re: Nyfrälst
PostPosted: Thu Sep 27, 2012 11:06 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sun Nov 07, 2010 13:54
Posts: 218
Peter111 wrote:
Ja, så var det dags igen...
För några dagar sen köpte jag ett par svarta Katan och blev bara tagen av mängden av information som dessa små tingestar orkade förmedla. Behövde dock en nyckel för att skruva loss kontaktplatta och byta till bi-amp bricka. Ett besök på High Fidelity och saken var klar. Väl där hörde jag om att det finns ett par stereo kort till Katan till salu, till "halva priset".
Jag gick utan att handla mer än nyckeln men något tog tag i mig och som om att det var en liten djävul som satt på min axel och viskade diskret i mitt öra "aktivera... aktivera"...
Idag vad det dags igen, jag kom hem med att par kort, monterade dessa och då... någon bara tog bort högtalarna från rummet, musiken började flöda fritt, instrument fick kropp och massor med luft emellan, ljudbilden blev större i alla led... vem nämnde haksläpp?

Jag tror inte att jag någonsin igen lämnar Linn, jag är fastspikad i denna underbara världen av musik....
Intressant. Katan är verkligen vra högtalare, i mitt tycke. Jag har ett lk140 passivt och är verkligen sugen på aktivt med antingen ett till lk140 eller ett 5125. Det verkar som att katan förändras mycket till det positiva med aktivering. Jag upplevde inte haksläpp när jag aktiverade m109, men det kanske ger mer med katan.

_________________
NAIM Muso qb


Top
   
 Post subject: Re: Nyfrälst
PostPosted: Tue Oct 09, 2012 09:51 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Sun May 27, 2012 08:17
Posts: 18
Det kanske är på grund av 109 låter mycket bra passivt, troligen bättre delningsfilter från början. Aktiva Katan går ner ca 20 Hz jämfört med passiva, står i bruksanvisningen. Om jag förstått rätt så visa modeller verkligen "blommar ut" vid aktiveringen, Katan är en av dessa.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited