Magnus wrote:
doze84 wrote:
Är inte det dumt rent ekonomiskt för linn, många slutsteg aktiva kort och kablar som aldrig blir köpta:)
Pekka syftade på högtalare med inbyggda steg.
/M
Den enda framgångsrika strategin över tid är att ge kunderna det de vill ha.
Det vet Linn!
Dock kan Linn som alla andra företag, få kunder att inse att de har ett behov som tidigare inte fanns (Apple är bra på det, men även Linn med LP12 tex som skapade en helt ny marknad)
DS-spelarna är ett annat exempel.
Men avseende högtalare är dock trenden tydlig. Lika tydlig är trenden avseende HIFIsystem som helhet. (litet, snyggt, enkelt att installera, enkelt att använda)
De kunder som jagar det sista lilla prestanda och är villiga (eller får för partnern) att ha 10-talet burkar på ett par rack, massa sladdar och FULA och/eller STOORA talare blir allt färre!
När det gäller nya Akuratetalare får de vara hur som helst, bara de kan flytta bra med luft o är SKITBRA!
EDIT såg Bills inlägg. som sagt...design är viktigt