per wrote:
Bill50x, ofta är du mer intresserad av själva ifrågasättandet av något, än det som faktiskt diskuteras. Det är provocerande, eller åtminstone väldigt tröttsamt. Att du skriver "Varför kan man år 2012 inte ens få en bra musikåtergivning med en låda som man ställer på valfri plats i lyssningsrummet? Har utvecklingen verkligen inte kommit längre, trots att man betalar hundratusentals kronor för detta?" på ett forum som till stor del handlar om att få ut bästa möjliga prestanda ur sin musikanläggning, kan väl inte tolkas på annat sätt än att du är mer intresserad av att reta och förolämpa andra forummedlemmar, än vad du egentligen är intresserad av sakfrågan.
Nu tolkar du vad jag skriver som fan läser bibeln
OM man läser vad jag skrivit, istället för att se det som att det är JAG som skrivit det hela så skulle jag ta till mig det du skriver. Men,
"..kan väl inte tolkas på annat sätt än att du är mer intresserad av att reta och förolämpa andra forummedlemmar, än vad du egentligen är intresserad av sakfrågan" är ju faktiskt en ren förolämpning! Det hade du inte skrivit om det var någon annan forummedlem som skrivit exakt det jag skrev. För då hade du diskuterat sakfrågan istället för att läsa in en massa ovidkommande i texten.
Humor är för övrigt svårt, och på vissa ställen verkar det vara svårare än på andra... inte ens en smiley räcker till ibland

Att jag tycker att man borde kunna få riktigt bra ljud ur en enda låda förändrar väl inte möjligheten för de som önskar ett ännu bättre ljud att noga optimera sin anläggning? Att se detta uttalande som en provokation från min sida... ja, vad ska jag säga utan att det anses provocerande? Är ni inte mer trygga i ert byggande av anläggningar och njutande av musiken än så?
Alltså, det hela startade med att någon visade en bänk med inbyggda högtalare och jag hade lite kommentarer till denna. Det räckte för att några skulle gå i spinn och bland annat märka ord ("måste"). Jag har förtydligat detta så det borde inte finnas någon tvekan vad jag avsåg.
Att några forummedlemmar börjar bli OT i tråden kan man väl ta, men en moderator? Vore det inte läge att komma tillbaka till trådens ämne, i alla fall undertecknad tycker diskussionen är intressant. Eller rättare, kunde ha varit om tråden hade varit lite mer OnTopic.
Om nu någon vill fortsätta hacka på mig så föreslår jag att det tas i en separat tråd.
Och rensa gärna bort ovidkommande diskussion ur denna tråd, det är väl bland annat din uppgift som moderator, eller hur Per?
'Nuff said, tycker
/ B