Att svara på din fråga är som att be någon laga mat via telefonkorrespondans och få rätt mängd krydda(stulet citat:Ingvar Öhman)
Din numera framlidna 2250,hur död är den? Okej man kan inte böja död men om jag preciserar frågan:
Blåst säkring? Tänder den upp alls? Jag tror frågan borde besvaras av Fredrik Lejonklou alternativt så misstänker jag att du bör skicka slutsteget till skottarna. hela kakan till kretskort är ytmonterat och trolig reparation kan jag föreställa mig kan vara byte av hela moderkakan(vad jag skriver osmakligt,usch)
Jag tror att hade jag varit husse till 2250 så skulle jag lyfta på kabelmattan till nätdelen och börja med att köra igång slutsteget utan audioboarden inkopplad. Då har du i vart fall en indikation på vad som är helt ifall nätdelen snurrar igång,passa på att kolla säkringen innan. Därefter ifall du har liv där så skulle jag ta och mäta lite på audioboarden "kall" dvs utan spänningen ansluten,har du en sagolik tur så är det bara kondensatorn men det brukar sannorlikt kunna följa med fler komponeneter när du skjuter den,en halvledare förslagsvis. Lite ohmmätning kanalerna sinsemellan kan i varje fall ge dig lite indikation,så som kortslutning kanske.
Jag har en kompis som kanske skulle kunna titta på ditt 2250 och det brukar inte kosta många kronor,hade jag haft tillgång till mitt elektronikschack så hade jag kunna kika,emellertid så är garaget till brädden fullt med isolering just nu. Alternativet är att skicka till Linn vilket inte är så våldsamt dyrt egentligen med tanke på att jag misstänker att du troligen får ett nytt audioboard monterat för några tusenlappar.
Vill inte skrämma dig men jag har ett kusligt minne av en explosion i mitt kök då en Classik movie skjöt nära på bort locket på maskinen som jag labbade med. Säljaren hade påstått att det bara handlade om en trött nätdel,historien slutade med en avliden ersättningsnätdel,botrsprängd slutstegsdel och en nöjd kille på Bergnäset som fick överta kvarlevorna för symbolisk summa och kunde kannibalisera transporten och resten av lådan förvandlades till skal för chipamp i Faktiskt.se anda..
Tror jag kan ha ett schema på apparaten om det är till någon hjälp.
Lycka till!
//Niclas