Bill50x wrote:
Men visst kan jag tänka mig skriva lite provocerande. Och då kanske genom att spetsa till formuleringar lite.
Förstår du inte att många läsare här tycker det är väldigt provokativt, störande och faktiskt helt onödigt? Ja - till och med oönskat.
Bill50x wrote:
Men inte fasen skriver jag tvärtom mot vad jag tycker bara för att röra om i grytan.
Så menade jag inte. Däremot skulle jag kunna påstå att din hobby att provocera och ifrågasätta är något som ligger dig närmre om hjärtat än hobbyn med stereo och Linn. Selleri är en sida för att bl.a. utbyta erfarenheter i ämnet stereo, inte en sida att utöva praktiskt tillämpning av retorikkursen man gått på ABF.
Bill50x wrote:
Vissa deltagare tycker tom att man inte får diskutera TuneDem tex.
Det där är något du själv har fabulerat ihop.
Bill50x wrote:
En del tycker tom att diskussionen här om det ämnet var så provocerande att man startade ett eget forum.
Detta är ett bevis på att du och jag i allra högsta grad påverkar tonen och trivseln på selleri. Själv så tycker jag det är tråkigt att medlemmar väljer att lämna selleri pga sättet som du skriver på. Skulle därför vilja se en förändring i kommande inlägg från Bill50x. Tyvärr... och det här är sant, så är det nästan försent för du har verkligen skrämt bort bra medlemmar från selleri. Om jag själv är bra eller inte får väl någon annan bedöma men även mig lyckades du få att vara borta från forumet. I sju månader.
Bill50x wrote:
Just denna tråden vet jag inte. Som jag ser det är den rätt neutral. Och ingen tvingas läsa den. Personligen tror jag det är berikande och positivt när man märker att det är ett öppet forum där man till och med kan diskutera dess grundläggande innehåll och mål.
Det är intressant och samtidigt komiskt att du fortfarande så ofta hamnar i den typen av diskussion. Du har haft ditt konto på selleri i åtta år och under den tiden borde du lärt dig forumets mål.
Grundläggande innehåll verkar du också ha det svårt med, med tanke på att glömt bort din egna två veckor färska tråd i samma ämne.

Jag åldras själv tolv månader per år och har upptäckt att man kan glömma. Nu har jag lärt mig att acceptera det också.
Bill50x wrote:
Alla påverkar stämningen, ja. Men vem påverkar negativt mest, jag som ibland ifrågasätter tex det allsmäktiga TuneDem eller de som sedan spyr galla och använder en massa invektiv i sina försök att misskreditera mig?
Man kan se på det på det här sättet. Vilket är lättare att bortse från och lämna bakom sig; Ett inlägg med fula ord från medlem A eller tjugo motvalls-inlägg från medlem B? Jag påstår då att medlem B gör forumet en större otjänst än A i och med sitt så ofta återkommande ifrågasättande.
Roland wrote:
Bill50x wrote:
Kommentera gärna sakfrågan (= varför är det så dött här?) och blanda inte in personliga kommentarer.
Tror det är normalt med en något ojämn nivå på nya inlägg. Inget att bry sig om.
Bill50x wrote:
En ojämn nivå (ur vems synvinkel?) på inläggen är det alltid.
Jag menade en ojämn nivå i antal nya inlägg. Inte ojämn nivå vad gäller kvalitet.Bill50x wrote:
Aha, du menade så. Men då förstår jag inte din kommentar 
Min kommentar var bara att om det t.ex. är fint väder första gången på några dagar skrivs det säkert färre nya inlägg den soliga dagen. Är det jul eller andra typiska familjehelger skulle jag också gissa på att det är låg aktivitet på forumet. Inget att bry sig om.
Bill50x wrote:
För övrigt tycker jag att denna typ av diskussion vi har just nu är både meningsfull och hövlig. Vi tycker inte lika men vi accepterar/tolererar den andres ståndpunkt. Eller har den åtminstone som en utgångspunkt när vi formar våra tyckanden. Utan att förfalla till personangrepp och invektiv, visst är det trevligt?
Om sedan denna diskussion är viktig för andra forumdeltagare kan man ju förstås ha åsikter om, men en hövlig ton ser ju alltid bättre ut.
Meningsfull; Ja i någon grad är den väl det. Något driver mig att fortsätta skriva i den.
Hövlig; Fram till detta inlägga kanske. Det är okej om du ändrar synpunkt på att den är hövlig och det får jag acceptera eftersom att det nu är jag som kanske närmar mig personangrepp.
Trevligt; Känns som att detta hör hemma i något forum för blivande psykologer. Mer nytta än trevligt skulle jag påstå.