weezer wrote:
Sizmiken är ett komplement som är obligatoriskt om man har katan kan jag konstatera!
Hur klarar ni er utan den?!
Inställningarna är rätt lätta att få till tycker jag...man får ju som bekant labba lite med delningsfrekvens och nivåer men jag trodde det skulle vara svårare.
Det svåra tycker jag är att hitta var den ska stå
Jag ägnade helgen åt att flytta min Sizmik, och nu står den ca två meter till höger om den högra Katan-högtalaren (jag har stereon uppställd längs långsidan av rummet). Skillnaden är stor! Basen går mycket djupare och är något mer detaljerad. Har dock inte bestämt mig för om det är bättre än - det tar sån tid att jämföra - men allt lutar mot det!
Jag jämförde nyligen att köra Sizmik kopplad till 2250s utgångar jämfört med att ha den kopplad till Exotik och köra "STEREO SUB". Koppling via Exotik var klart bättre (förutsatt att Fronthögtalarna kördes som "Front" och inte "Small"

)! Men det tog två veckor att komma fram till den slutsatsen.. 1 vecka med båda alternativen, och sen känner man efter
Det underlättar också för mig att koppla till Exotik eftersom jag ibland kör 5.1 och vill ha LFE skickat till subben då... Så det var inte helt fel att det också lät bäst!
Hoppas du får till det! Katan+Sizmik är en dödlig kombo som garanterat får stanna i ditt system lång tid framöver!
Mvh,
MC