Linnofil wrote:
stefan wrote:
Apples egen bordsdocka med 3,5mm uttag ger klar förbättring mot att stoppa kabeln i hörlursuttaget. Har specialkabel på gång med dock-kontakt i ena och 3,5mm i andra. På pappret ännu bättre tycker man och framför allt smidigare i bilen. Men kabeln är inte klar ännu. Fast egentligen låter ju Sansa Fuze fortfarande bättre än Iphone vad man än gör
Tack för tipset Stefan. Jag har baserat på det köpt en kabel med dockkontakt i ena änden och RCA pluggar i den andre. Det blev verkligen en överraskande stor skillnad! Jag har förstås RCA i mitt system, så det passade bättre än en sladd med 3,5 mm plugg. För den som har en iPod/iPhone som huvudkälla i ett system är det här ett MÅSTE! Dubbelt så bra källa för under 70 spänn! Känns verkligen som att hörlursutgången är trasig när man jämför. (Klassiker!
)
Kabeln jag köpte är denna: http://www.teknikproffset.se/IPOD--IPHO ... h-iPad.htm
Tack för bra tips på kabel och länk, skall genast vidarebefordras till mina iphonevänner!
Som diskuteras i film-dac tråden brevid, så har pro-ject slängt ur sig hyfsat musikaliska lågpris dac-ar, som verkar slå många konkurenter den senaste tiden.
Om tid och intresse finns, så vore det roligt om du kunde låna hem en Pro-ject dock vi/dock fi, och testa hur det står sig mot iphones egen matning via den kabeln. Vet att det är 1500kr, till men jag gissar att det finns varje fall någon flera än mig som vill veta, om det finns några bra iPhone dackar där ute. Kör android just nu, men överväger I OS till hösten.
Pro-jects produkter verkar finns lite här och där. Dock fi, är utan volymkontroll, dock vi, med.
*Annars gissar jag fortfarande på att alpine cde-9880, är den bästa dac som gjorts till iPhone. Men då behövs ett bilbatteri:)