haraldur wrote:
Del naja: är lite nyfiken på hur du upplever quadraspire med vs utan skeets? Vilken typ av golv har du och har du testat ändra positionen på hyllan ut från vägg och eller i sidled?
Ärligt talat har jag inte kunnat/hunnit testa så mycket. En förklaring (förutom att jag har alldeles för lite tid, vår lilla dotter kräver, och får såklart, mycket av det man har till förfogande

) är att vi flyttade till ny lägenhet för ett år sedan. I gamla lägenheten körde jag med femtio-öringar, i nya köpte jag skeets. Så det blev dels ett annat rum, dels bytet till skeets.
Samtidigt slog det mig senast igårkväll när jag lyssnade, att "va bra det spelar!". Jag misstänker att formen på det nya vardagsrummet spelar in, det är lite tårtbitsformat, om ni förstår vad jag menar. Hela bostadshuset svänger i nästan en hel cirkel. Har inte fått prylarna intunade, får vänta med det tills rummet är någorlunda färdigmöblerat (gardiner saknas, nya mattor skulle behövas bl.a.).
haraldur wrote:
...att få till det ombonat och mysigt. En detalj som jag personligen inte tycker är helt oväsentlig.
Absolut. Särskilt om man har WAF att ta hänsyn till och inte har ett dedikerat rum.
Det är tur att Quadraspire åtminstone är rätt snygg att titta på. Jag har ännu kvar att få uppleva skillnaden mellan t.ex. Quadraspire och Harmonihyllan. Det skulle vara ett roligt test att göra nån dag
Edit: Glömde nämna att vi har parkettgolv.