monkeydevil wrote:
Personligen känner jag mig ganska mätt på den tjuriga och trista stämningen som varit på selleri på sistone. Jag har svårt att se att det komma kunna vända, det kommer ju störtfloder av spydiga inlägg från än det ena och än det andra hållet var och varannan dag. Det är väl ett misslyckande om något.
Tur att Lejoklous forum finns, och kanske kan melodik ta fart igen? Behovet finns ju helt klart, av ett förnyat forum. Selleri verkar ha beckat igen alldeles.

Jag har följt forumet sedan sommaren förra året, även om jag registrerade mig först långt senare. Jag tycker nog inte att forumet "beckat igen", däremot verkar det som om vissa här inte är överens
Men jag ser inte det som ett problem, grunden till alla diskussioner är väl att vi har olika åsikter och/eller ser saken från olika håll? Ett forum där alla bara stryker varandra medhårs, och där alla med andra åsikter hålls borta, ett sådant forum kommer med tiden att stagnera.
Om jag förstått det rätt, Selleri är ett Linn-forum. Dessutom vilar all jämförelse och tester på den sk TuneDem-metoden. Så långt är allt väl, det är ju bara att acceptera - eller dra någon annanstans. Men, att diskutera detta måste vara tillåtet! Kanske inte grunden med TuneDem, men hur det ska gå till, varifrån metoden kommer osv. Det måste också vara tillåtet att diskutera ljud/musikåtergivning ur andra synvinklar, bara man är tydlig nog att det då inte är ur TuneDem-synvinkel.
Jag kommer inte ge mig in i denna debatt, jag har nog att göra ändå. Men släpp på prestigen, låt olika röster göra sig hörda även om de inte stämmer helt överens med den officiella hållningen. I längden vinner forumet på detta, i alla fall om syftet med denna sajt är att ge medlemmarna bättre möjligheter att skapa en mer tillfredsställande återgivning. Handlar det bara om att klappa varandra på ryggen så blir forumet helt ointressant. Då är det väl bättre att skapa en Facebook-grupp för dom som tycker ryggkliandet är upplyftande.