Så har Niclas(Haraldur) varit här och hjälp till igen med att trixa & fixa. Schysst! Efter ett besök på Nelab och inköp av rejäl kabel och uttag så började operation ta hål på betongväggar. Vi hade flyt med den vägg som vi gruvat oss mest för,hjärtväggen mellan hallen och vardagsrummet. Den visade sig vara rätt beskedlig när Haraldur satte borrhammaren från Hilti i den och vips tittade borrspetsen ut 2mm från där han siktat in sig,glad var jag eftersom jag är lite av en pedant och vill ha saker helst mer än perfekt. Tur ska man visst också ha och kabeln räckte med 2 centimeters marginal när vi slutligen nådde elcetralen. Hela härligheten fick en kabelränna från Clas i sjön och smälte in precis som jag ville ha det. LP12án har nu fått en stavlimmad skiva att vila på i stället för det vita bordet. Tolvan spelade först sämre på detta underlag,hårt och dött. Niclas beordrade mig ´sitt´ och jag fick lov att inta lyssningsposition under tiden en av oss stod för justerandet medan den andre i lugn och ro fick sitta och koncentrera sig på att lyssna. Lite förvånad blev jag när det visade sig att vi inte kunde ha tonarmen dragen lika löst/hårt som när skivspelaren stod på bordet. Det spelade så bra när vi var färdiga att det fanns anledning att hälla upp en 12-åring.
Totalt så har den här ´uppgraderingen´ kostat mig ungefär 1000:- om man inte räknar jobbet. I gengäld lär jag lär får bära plank på Niclas stuga i sommar

men det känns som om jag har fått en helt ny stereo,den där tusenlappen känns snarare som tjugo tusen! I kväll så har vi kört hårdrock tema så småelementen i mina kaber fått duktigt med massage. Med hygglig källa och en Klout när allt är injusterat så rockar det sanslöst om småttingarna!