selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 09:01

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue Jan 03, 2012 14:28 
Ny Medlem
Ny Medlem

Hej

Har jag postat på fel ställe beklagar jag detta, flytta tråden om så behövs. Är ny på forumet så jag hoppas ni förlåter mig.

Har funderat på att sälja en Linn-anläggning jag har som inte används så flitigt som den borde. Skriver till er för att få en uppfattning om vad grejerna kan tänkas vara värda dels enhet för enhet dels som ett klumppris(om det kan vara bättre). Detta för jag funderar på om man kanske kan återanvända högtalare till ett surroundsystem som eventuellt kommer att köpas senare. Linn delarna är i bruksskick, några kartonger finns tyvärr inte kvar.

Det jag har är:

CD-spelare: Linn Mimik
Förstärkare: Linn Majik-I
Slutsteg: Linn LK100 2 stycken.

Golvhögtalare: Linn Keilidh 2st
Centerhögtalare: Linn Centrik

Har dessutom en Rotel surround sound processor, RSP-960AX. Har dock inte testkört den på länge varför jag måste göra det innan. Men säg att den är i bruksskick vad kan den vara värd?

Grejerna finns i Umeå, är det bättre att sälja grejerna privat på Blocket t.ex.? Eller finns det någon firma här i Umeå som byter in begagnade hifi-prylar.

/Per

PostPosted: Tue Jan 03, 2012 15:32 
Moderator
Moderator

Hej och välkommen hit! Ditt inlägg har hamnat rätt.

För egen del är jag inte inläst på begagnatpriser, men jag tror att det såg ut så här för något år sedan.

Mimik, 1000 kr. Mycket osäker på detta.
Majik-I, 2500-3500. Kanske något mer om den har vinylspelaringång.
LK100, 2000-3000.
Keilidh, 2500-4000 beroende på ålder, skick och utrustning
Centrik, ?? (Själv har jag köpt en för 500 kr, men det var nog ett bra erbjudande. Centriken var del i en större affär.)

Jag tror att den bästa marknaden för Linnutrustning är vår marknadsdel här på forumet. Annonser på blocket och hifimagasinet.com är heller inte fel.

Kom gärna med fler erfarenheter kring priser, då jag kanske har fel i ovan!

PostPosted: Tue Jan 03, 2012 16:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hej och välkommen som sagt!
Såg att High Fidelity har ett LK100 för 1500 kr på sin hemsida. Tycker mig ha sett gamla Majik-I för ca 2500 som Per skrev.

Trist att du inte längre får ut något av din anläggning. Om du inte nödvändigtvis behöver få loss lite stålar, så kan ju ett intressant test vara att låna hem en DS-spelare och se om det skakar liv i dina övriga prylar :-) Jag skulle tro att det plötsligt skulle bli väldigt roligt att lyssna på musik igen.

PostPosted: Wed Jan 04, 2012 15:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har du ett Lk100 i bra skick får du förr eller senare 2000kr för det. Det går kanske att hitta ett billigare i mellanåt, men beroende på var du bor, om du kan tänka dig skicka det, hur länge du orkar vänta på att få det sålt, osv så kan du få mera. Det är inte ovanligare att de blir sålda för över 2000 än under.

Jag sålde ett för ca ett år sedan då jag vid tillfälle hade samlat på mig lite väl mycket slutsteg. Iaf det var i riktigt bra skick och jag fick till slut 2200norske ca 2500 svenska kr för det. Det har mest att göra med hur snabbt du vill sälja det.

PostPosted: Wed Jan 04, 2012 15:57 
Ny Medlem
Ny Medlem

Tack för era svar. Känns som om det är värt att sälja grejerna iaf. Kände ett tag att de var så pass gamla att det inte var något värde kvar i dem alls, mer som om det var läge att ge bort dem någon mindre bemedlad släkting. Tack

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00