The Archangel wrote:
Men innan det är visat i upprepade dubbelblindtest så håller jag mig skeptisk men inte omöjlig. Men med hyffsade kablar ska de inte ha mer koppling till apparaterna än fjärrkontrollen vad jag förstått. Nån som tune demat dessa? 
Det finns inga felfria isolatorer, så det är alltid en avvägning mellan problem i den externa miljön och de problem isolatorn tillför.
Men oavsett det så undrar jag om du utgick från upprepade dubbelblinda tester när du valde förstärkare till dina högtalare. Det finns gott om sådana tester, som visar att du slängt pengarna i sjön. För man hör faktiskt ingen skillnad på dem, så länge de inte är trasiga.
Om du svarar att du lyssnade dig fram mellan olika förstärkare, med en förvrängning under hörbar nivå, hur kommer det sig då att du inte förhåller dig till Ethernetkablar på samma sätt?
Om du redan lyssnat, men inte kunde höra någon skillnad på kablarna, hur kommer du till slutsatsen att det behövs dubbelblinda tester? Är det inte bättre att förhålla sig öppen för att skillnaden kan finnas och när tillfället dyker upp kanske du får uppleva dem?
Bara lite nyfiken på var gränsen går för när fenomen måste bevisas för att de ska vara möjliga.