pekka71 wrote:
Jag är också fullt medveten om att grejer inte presterar optimalt stående på varandra, dåliga underlag och felvända kablar, men med all respekt, de skillnader som det gör är inte ens jämförbara med de skillnader vi upplevt, det du pratar om är den sista procenten som gör att ett system går från bra till magiskt, lite som att tuna en formel1 bil får att vara 0,5 sec snabbare per varv, medans de skillander vi upplevt är som att gå från en blankslitna sommardäck på is mot spikdäck
Min erfarenhet är
faktiskt att installation (inklusive rättvända kablar) KAN göra skillnader i samma storleksordning som ni anger.
Jag vet hur mycket mer tryck, ös mm man kan få med installation.
Det handlar inte om enstaka %.
Jag vet tex hur mina 4200 förbättrade ovanstående efter tuning/fix av Lejonklou. På samma sätt varje uppgradering fick både mina Keltik o Komri att spela högre och med bättre kontroll.
Om mina inlägg framstår som otrevliga ber jag om ursäkt, inte min avsikt!! Men tänk om en installation av Fredrik hade fått upp era system på en nivå där ni blivit tillfreds med tryck ös och volym?
Och om tidiga 4200 är bättre att spela högt (som mina), kan ni inte leta upp dessa då?
Har full förståelse över besvikelsen att grejjerna inte presterar som ni vill och det är dåligt av Linn att inte svara.
Men efter allt infekterat som skrivits våren 2010 på Linnforum, tror jag inte de svarar officiellt när ni tar upp liknande frågor ett år senare.
Dvs, som jag skrivit tidigare - ta det med er handlare eller direkt med ingenjörena. Känsliga saker tas bäst lite informellt.