Stephan wrote:
Men nyss sa ju någon att Linns nya högtalare är lättdrivna, jämfört med de äldre.
Många har väl kört A242 med 2st AV5125 eller 2st C5100:or utan att detta diskuterats som ett problem tidigare.
Om exempelvis 3k-arrayen vore så svårdriven så borde väl det uppmärksammats för länge sedan, kan man tycka.
Hur är det med 2K-arrayen, är den oxå svårdriven.
Jag tycker inte resonemangen hänger ihop riktigt.
Jag har haft M140 aktivt med 5100 och A4200(först utan sen med Dynamik) Och spelat på högre volymer än de flesta här nånsin kommer prova(en bra bit över 80), och i längre tider, de har inte stängt av men blivit väldigt varma. Har haft källor som sneakyDS, Kudos, UnidiscSC, gamla AkurateDS(med och utan Dynamik) och nya Akurate DS.
Det är samma strömförsörjning i Akuratestegen som Majikstegen så det vore konstigt om det inte är lättare för samma strömförsörjning att klara av Majiken som inte är lika stark.
Linn menar att Dynamik leverar 30% mer ström så det borde hjälpa Akurate och Majikstegen en hel del. Själv tycker jag Dynamik gjorde mycket för Akuratestegen när man vill spela högt, men det gjorde även nya AkurateDS jämfört med SneakyDs eller unidiscSC och ändå bättre med nyaste AkurateDS. Så de kan vara att den helt enkelt gör musiken bättre, och inte strömstyrkan.