Carl Nyqvist wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Vilket visar sig av inlägg typ "Majik LP12 är hästlängder från KDS mkII"
Om man tycker att Majik LP12 är bättre än KDS II ska man då inte få skriva om det på ett Linn-forum? Vart ska man gå istället? Lite grann som att man inte skulle få uttrycka att man tycker bättre om en Ferrari 328 än en modern Ferrari på ett Ferrari-forum. Jag har inte provat om Majik är bättre än KDS eller tvärtom men jag skulle intresserat läsa åsikter från båda håll.
Carl, men tänka sig...det HAR JAG gjort. Majik LP12 är duktigt bra men KDS är bättre. Och KDS mkII är ÄN bättre.
Man får givetvis skriva vad man själv tycker!
Men är det för mycket begärt att man själv testar innan man skriver???
Analogin med bilar är missvisande då tune dem
inte handlar om "vad man tycker bättre om" och andra preferenser!
Carl Nyqvist wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Tex - Keltik dunkar på bra, men är musikalsikt underlägsna ALLA moderna högtalare. FAKTA!*
Fel. Keltik är musikaliskt överlägsna flera moderna högtalare. FAKTA!**
*tycker du.
**tycker jag.
Snälla Carl, jag har lärt känna dig som seriös debatör men vad är detta?
Keltik är verkligen AS-bra

och har mycket dagens talare inte har (förutom Komri) MEN musikalsikt kör tex Komponent åttor runt dom.
Jag är HELT med på att man kan leva med den kompromissen då de ger SÅ mycket annat! Men man kan inte blunda för respektive högtalares för o nackdelar.
Är exakt sådana här diskussioner som är SÅ tröttsamma.
Carl Nyqvist wrote:
God kväll,
Jag är förvånad över flera av de senaste inläggen i tråden. Känns som att ni inte är mer trygga i era val av anläggningar och åsikter om ditto än att ni låter er påverkas av en killes snurriga, galna, ofta rätt roliga och med en helt egen ordlista garanterat avvikande från Selleri-tonen alster så till den grad att ni faktiskt slutar att skriva!? Hur kan de inläggen hindra er att fortsätta er debatt mellan varandra?
Nu handlar det INTE om en eller ett par personer som vissa försöker göra gällande.
Motsäger mig Å DET GRÖVSTA att göra detta till en uthängning av vissa medlemmar!!!!
Det är INTE trevlig debattteknik att försöka vrida det dithän
För min egen del handlare det om en allmän degradering av forumet, något som vi alla är ansvariga för.
Låt mig ta ett par exempel:
* För 4år sedan kom DS-spelarna och några upptäkte till sin förvåning att NAS, kablar mm mm gjorde skillnad.
Ett grymt stort testande gjordes, för testarna ville ha torrt på fötterna innan det skrevs på forumet, då utfallen på testerna var synnerligen oväntad.
Så postades slutsatserna med uppmaning att andra skulle testa för att gemensamt lära sig mer - FÖR ATT KRAMA UT MAX PRESTANDA.
Vad hände? Det blev en MASSIV debatt. "omöjligt",, "ettor är ettor, nollor är nollor" "ni har noll koll på TCP/IP standarden"
De värsta kritikerna vill trots upprepade uppmaningar INTE testa själv.
Ofta har diskussionerna dessutom mynnat ut i tune dem, source first.
Och så har det hållit på nu 4år. Är det som drar mig härifrån!
Vet fler som inte längre postar tweaks för att de inte vill ha en massa mothugg och diskussioner. Var finns det öppna sinnet?
Denna tråd visar tydligt att vissa inte VILL annat är diskutera o tjafsa (om vad som helst vekar det som). Inte vill testa...inte vill förstå...inte bidra med tips...bara ifrågasätta...
Jag vill få mer prestanda! Det får man genom att testa och dela med sig.
Ett sista exempel jag presenterade några tips på hur man kan få MER prestanda ur DS i tråden igår - men det är tydligen mer intressant att tjafsa om annat.
Jag skulle önska att Selleri var ett forum där VI GEMENSAMT hjälpte varande få mer muskalsik prestanda ur våra anläggningar.