Okej, blev några prylbilder att bjuda på här då. Fotografen var tydligt prylfixerad och inte en enda forummedlem fastnade på bild. Personligen tror jag det beror på att de flesta var lika intresserade som mig av att få sitta i soffan när det spelades musik och att det mellan spelande var full kalabalik (nåja, Fredrik höll ordning bra

) att få byta prylar och testa.
Jag fick själv höra en viss Zelmani, samt Metallica med gamla låter som dock lät obehagligt bra..kan säga så mycket att det egentligen bara är ett som är säkert: Kontot kommer blir tomt..väldigt tomt..
En översiktsbild på hyllplanen, här blev det lite trång och en hel del flyttande för att kunna jämföra allt.

Till innehållet i matchen då. Fredriks Genki spelades och det lät ju helt ok tyckte jag, så länge inte fotografens egna släde hoppade in i matchen. Sedan åkte Genkin ut på bristande teknisk förmåga till förmån för följande två kombatanter:
Jag låter övriga deltagare skriva sina åsikter innan jag smäller upp vad som egentligen hände
Fram till fikastunden så stod
för ljudtrycket och inte helt oväntat så var uppställningen högkvalitativ. Fredrik har gjort högtalarplaceringen minutiöst vilket gav skapade möjligheter för intressanta elektronikjämförelser.
Liten bild på Ninka och racket som visar att en Wog-bänk kan vara hög..riktigt hög!
Ninka var enligt min mening rejäla pjäser men som synes så har var lp12:an inte blygsam i sin placering över allt annat...den vet var den hör hemma, i toppen
Efter en välbehövligt fikastund var det dags för lite jämförelser av slutsteg. Lk85 vs. Lk140 var ganska given utgång på men 2*lk85 borde väl visa framfötterna och ställa ett, om en kraftigt sådant, lk140 på plats. Men utgången blev där något oväntad...
Efter att valt lämpligaste förstärkeri var det dags för det mindre arteleriet att visa vad det gick för. I de lugnaste vatten och fram dyker en söt liten krabat fram:
Som synes är Katan inga högtalare gjorda med utgångspunkt i att synas...inte förren de börjar spela åtminstone.
Efter en högtalarinställning som förmodligen var den kortaste som någonsin ägt rum i Freddes vardagsrum (två vändor på en metallica-låt, sedan fick det räcka

) så skulle alltså
visa vad det kunde. Skulle den verkligen kunna visa upp några kvaliteer i det ganska stora lyssningsrummet, med en lådvolym som såg ut att kunna användas som gröttallrik för undertecknad. Även här kan jag säga så mycket som att skenet bedrar, och det med råge! En riktig ulv i fårakläder skulle jag vilja säga som gav fotografen mycket bryderier!
Det var lite bilder, nu hoppas jag på kommentarer om drabbningarna som kort kan sammanfattas nedan:
Genki vs. Ikemi vs. Lp12:a
2*Lk85 vs. 1*lk140
David mot Goliat eller Katan vs. Ninka
Och sist men inte minst, funkade fikat
Innan tråden fortsätter vill jag tacka Anders för transporten till Fredrik och Fredrik med sambo som lät oss husera där ett par timmar!