selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 03:14

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Att hantera en Sneaky
PostPosted: Sat Aug 20, 2011 01:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

OM man nu skulle få för sig att köpa en Sneaky DS, vilka programvaror behöver man då om man lagrar alla flac-filer på en Windows-dator och vill styra det hela med en Android-telefon?

Om man inte vill köra med en Android (eller iPhone), hur styr man då Sneaky´n, finns det någon bra fjärr med display?

/ B

PostPosted: Sat Aug 20, 2011 02:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Du är på rätt väg Bill! Jag gissar att Asset på din PC och Bubble DS i din telefon skulle vara en riktigt bra start. Det går utmärkt att leva med permanent.

Sen tycker jag personligen att priserna på Sneaky DS är alldeles orimliga. Först var Majik DS dubbelt så bra och dubbelt så dyr. Men nu med Dynamik så är Majik DS/D hästlängder före! En Sneaky vill en del fortfarande ha 8' för, när en Majik DS/D kan fås för 12-13'. En helt orimligt liten skillnad, 50% mer pengar ger 200% mer prestanda. Det gör att Majik DS är det rätta valet, utan tvekan. (För den som inte har råd med gamla Akurate DS/D för 10 tusen till.) En Sneaky DS för 5' är en annan sak, det är en vettig start. Har du ännu mer pengar liggande så lägg till 7-8' och få en beg Majik DSI! Frågar du om råd på Selleri så vet du vad som händer... :D

PostPosted: Sat Aug 20, 2011 06:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Om du skall ha datorn igång kan du också köra Kinsky desktop (fri) för att styra DS.
Det ryktas om att ipad 3 kanskke släpps alldeles snart, det borde trycka ner priset ordentligt på den första generationen. Jag har testat ganska många "styrsätt" vid det här laget och tycker att en stor display (dator eller ipad) är det som känns absolut bäst, har man väl provat ipad vill man inte gå tillbaka. Nu har ju Linn dessutom släppt kinsky för ipad (fri) som fungerar kalasbra.

PostPosted: Sat Aug 20, 2011 10:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

leif_lar wrote:
Det ryktas om att ipad 3 kanskke släpps alldeles snart
Inte under 2011 har jag läst.
När Apple presenterade iPad2 sa de "2011, the year of iPad2" så någon trea tror jag inte kommer närmaste halvåret.

PostPosted: Sat Aug 20, 2011 12:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det är rätt, Sneakyn är för dyr i dagsläget. Visste inte att man för några tusenlappar till kan få en Majik DS/D. Det är ju vad en ny Sneaky kostar och jag har ingen användning för de inbyggda slutstegen.

Enda fördelen med Sneaky i det här sammanhanget är att den är snyggare än Majik och bättre passar ihop med LK-lådorna :-) För fem tusen skulle jag dock slå till direkt, börjar tröttna på den sunkiga programvaran till Squeezeboxen...

/ B

PostPosted: Sat Aug 20, 2011 19:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bill50x wrote:
..., börjar tröttna på den sunkiga programvaran till Squeezeboxen...
Största fördelen är nog ändå ljudlvalitetsskillnaden. Både Sneaky och Majik är ett bra snäpp bättre än SB:n.

Post subject: Att hantera en Sneaky
PostPosted: Wed Aug 24, 2011 19:24 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Linnofil wrote:
Du är på rätt väg Bill! Jag gissar att Asset på din PC och Bubble DS i din telefon skulle vara en riktigt bra start. Det går utmärkt att leva med permanent.

Sen tycker jag personligen att priserna på Sneaky DS är alldeles orimliga. Först var Majik DS dubbelt så bra och dubbelt så dyr. Men nu med Dynamik så är Majik DS/D hästlängder före! En Sneaky vill en del fortfarande ha 8' för, när en Majik DS/D kan fås för 12-13'. En helt orimligt liten skillnad, 50% mer pengar ger 200% mer prestanda. Det gör att Majik DS är det rätta valet, utan tvekan. (För den som inte har råd med gamla Akurate DS/D för 10 tusen till.) En Sneaky DS för 5' är en annan sak, det är en vettig start. Har du ännu mer pengar liggande så lägg till 7-8' och få en beg Majik DSI! Frågar du om råd på Selleri så vet du vad som händer... :D
Var hittar man en begagnad Majik DSI för 20'?

PostPosted: Wed Aug 24, 2011 23:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tune dem

Last edited by haraldur on Thu Aug 25, 2011 23:59, edited 1 time in total.

PostPosted: Thu Aug 25, 2011 00:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

a.g wrote:
Var hittar man en begagnad Majik DSI för 20'?
Det har annonserats här på Selleri t.ex. Inget orimligt pris, mer än 60% av nypriset. Men just nu finns ingen annons ute, vad jag vet.

Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+02:00