Bill50x wrote:
Såvitt jag förstår så lät MDS orent vid alla nivåer men lät direkt illa över 75.
Jag ser bara två alternativ, antingen är apparaten felaktig eller så är den inte bättre än så.
Varför det finns inställningar som gör att den låter sämre förstår jag inte. Till vilken nytta då? Men normalt brukar en typ CD-spelare ha en variabel dämpning (volymkontroll) där då max volym är lika med den nominella utnivån, ofta typiskt 2 volt. Den nivån klarar alla försteg utan att klippa.
Att 80 på Linns försteg innebär 1:1 vet jag, men vad innebär detta på en DS? Till vad refererar man, det är ju en digital insignal och en analog ut.
/ B
Alternativ ett känns lite som att släppa en bomb på en skrotupplaga och det blir ett flygplan.
Linn har ju arbetat med sina nätdelar i 40år och konstant förbättrat, desutom filat på Da-kretsarna i 20år, och konstant förbättrat, att då några som inte tidigare visat sig ha någon metod i sitt utförande skulle göra av slump något bättre känns lite .. ja fantasivärld.
Alternativ två, hmm, antingen det eller att dom lyssnar efter helt andra saker än Linn. Men jag har svårt att tro att touchen slår Majik DS på en enda punkt, förutom möjligtvis distortion:) Men distorition kan ju låte bra, om man är tränad att tänka bort, dom naturligt viktiga aspekterna av musik=)