Tjenare! Vet inte riktigt varför jag slutade hänga här dagligen, jag tror jag fick för mycket att göra på jobbet..
Anyway, jag behöver råd.. Jag kör numera en enkel media-PC (Asus eeebox 1012) till film. Bilden är via hdmi till projektorn och är rätt skaplig. Ljudet går via en 3.5mm plug från det inbyggda ljudkortet analogt till försteget.. och är, helt förväntat, minst sagt undermåligt.
Vad göra? Jag har gett upp förhoppningen att hitta ett praktiskt sätt att köra via DS:en (kan inte se något praktiskt sätt att hålla bild och ljud i synk) så kvar blir väl att köpa ett billigt externt USB-ljudkort.
Finns det något billigt & bra? Jag har testat NuForce uDac-2 och HRT Music Streamer II. Båda var betydligt bättre än det inbyggda och den senare var något klarare (lättare att höra repliker) än den förra, men speciellt engagerande går det inte att säga att de var. Finns det något skäl att hoppas på Cambridge Audio dacMagic? (CA har gjort en del bra billiga grejer förr.. hittar dock tyvärr inget ställe i närheten att provlyssna/låna hem den på.)
Tips, någon?