Kravm wrote:
Har för mig att Linn's utvecklare anser att Isobariks är lättplacerare (såg en post på UK forumet). Eftersom basen pekar nedåt och två koner används.
sportbilsentusiasten wrote:
jag blir SÅ trött på att Linn försöker föringa behovet av installation.
Installationen är SKITVIKTIG , o det oavsett högtalartyp&storlek. Och för vissa talare är det inte bara skitviktigt utan ÄNNU viktigare.
...
Lättplacerade, vilket hån mot kunder och seriösa Linnhandlare
Kan bara hålla med Sportis, jag blir tokig på Linn ibland när de ska tona ner sin prestandaprofil och bli ett "vanligt trevligt märke som bara är bättre än alla andra". Här har vi inga foliehattar, o'nej! Lustigt nog är det är alltid nån annan som har det...
Jag pratade med Alan Williams om Komponentserien som också angavs som mycket lättplacerade. Min erfarenhet var nämligen precis tvärtom och jag hävdade att det kunde vara en av anledningarna till att serien misslyckades på marknaden. Han log och sa att det var "tänkt" att de skulle bli lättplacerade, men den färdiga produkten lustigt nog (hans uttryck) blev den mest placeringskänsliga av alla Linns högtalare. Väggstativen placerade dem (Av designskäl?) t.ex. alldeles för nära väggen. Men ändrade Linn sitt material i marknadsföringen när de konfronterades med verkligheten, ändrade de stativen så att er blir bättre men fulare? Nix, absolut inte! Hur skulle det se ut? Foliehatten var farligt nära och de blev för skraja. Bättre att köra med en lögn...
Jag tror med min erfarenhet av att installera andra Isobariska Linnhögtalare (Sara och Keltik) att de nya Isobarik är ganska placeringskänsliga. På P&S lät det sannerligen inte bra med oinstallerade Majik Isobarik.
Linn anpassar sig till vad de tror att marknaden vill höra/läsa, till vad de tror att de tjänar mest pengar på. Inte efter verkligheten och sanningen. Det är därför man inte kan lita på ett företag. Inte ens Linn!

(Annars hade vi väl följt deras systemmatchning (namn serier)?