selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 12:00

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
PostPosted: Fri Mar 04, 2011 08:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kravm wrote:
...

Med det menar jag när Linn spelas i vardagsrummet så är musiken ett stort och naturligt samtalsämne. När Sonos spelas på terrassen eller i köket finns musiken med i bakgrunden, men ingen lägger större vikt vid vad som spelas. Dessutom tycker jag att Linn lyckats bra med designen.
Med tanke på att det i det här fallet är en av Linn:s instegsmodeller det handlar om så är det väl intressant att skillnaden ändå är så tydlig. De dyrare apparaterna gör också skäl för pengarna rent prestandamässigt vilket ställer dom ytterligare i en klass för sig.

PostPosted: Fri Mar 04, 2011 20:38 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag sålde av familjens alla squeezeboxar efter det att Majik DS:en kom in i bostaden och placerade sig på mellanvåningen. Dottern slutade att lyssna på sin Squeezebox helt och hållet efter MDS:en inträde i familjen. Det enda som konkurrerar med systemet från Linn är hennes Ipod och i princip enbart när hon inte är hemma eller ska lyssna på en ljudbok när hon går och lägger sig.
Vad jag vill säga är att en bra system lätt ersätter övriga små och enklare system om man har en hyfsat ok planlösning. Det kan löna sig att sälja av alla dessa enklare system och uppgradera huvudsystemet. :-)

PostPosted: Wed Mar 30, 2011 23:35 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Senaste från butiken!

Image

Finns alltid mer information påhttp://linnhifi.blogspot.com/

// Martin

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Wed May 18, 2011 22:30 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Butiken ska bli öppet från nästa väcka! För dom som vill ha en förhandstitta och lyssna till nya KDS, KK, K-twin är välkomna redan nu på Fridag (20 Maj) ... Välkomna!!

Endast som saknas nu är lite mer med larm/säkerhet (besiktning på Fridag) och sen heltäckningsmatta (extremt försenat från UK men ska kom nästa Onsdag) sen vi kan lämna produkter övernatt! Superfint butik!! Jag är stolt :)

Det kommer många utanför LINN community så det kan bli att jag måste kör två kväll isf och då det ska bli 17 & 18 Juni men 'LIVE' spelningar ska bli 17 Juni och snälla håla tummarna ... jag vänta besked om en riktigt stort artist som jag ska bli super gladd att få hemma hus P&S!

// Martin ...

PostPosted: Thu May 19, 2011 20:15 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Blivit en bra dag ,,, senaste LED butiks belysning ljusa fantastisk bra, soffor och mattar på plats och några små detaljer klart! Första LINN ska flyttas i imorgon ... välkomna för förhandstitta (snart färdigt!!)! Heltäckningsmatta inte på plats men bara att rulla ut nästa väcka för bättre ljud dämpning och helt otroligt snygg ,,, Gethår!!

Super roligt ,,, kan nästan inte vänta ... kanske åk när ikväll för att set i Klimax systemet!!!

Välkomna imorgon (Fridag 20 Maj) i alla fall, där tills kl 18:00 ,,, Martin

PostPosted: Sat May 21, 2011 11:13 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Första bilder!

Image

Image

Image

Här varg dag för att klara den sista, börja ser ut och låta som en riktigt butik :) ... knacka på dörren om du är nyfiken!

Mer bilder finns på 'Nyheter Blogg'' http://linnhifi.blogspot.com/// Martin

PostPosted: Sat May 21, 2011 17:10 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Nästa GBG resa så blir det ett besök.
Riktigt trevlig lokal..

/Teuvo

PostPosted: Sun May 22, 2011 17:05 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Ser fram emot att lyssna på årets Klimax utrustning. Kommer det finnas ett par nya Majik Isobarik på plats för demo? Det hade varit alldeles förträffligt!

PostPosted: Mon May 23, 2011 12:18 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Isobarik ska finnas ... så klart! Jag är nästan räd att lyssna till dom med KDS, KK & Twin.

Jag har extremt stört förväntningar övar den nya (uppdaterat) Isobarik bas system. Jag är redan förvånat hur bra 2k array kan leverera på 109. Tänk med en separerat mid, 2k array och Isobarik bas ... med senaste Klimax prylar och solo istället för twin ... skit!!!

Klimax solo's kommer snart så ett system på dem ska bli Nya KDS, KK + Nya K-solo*2 med Isobarik högtalarna ... Hoo hoo!!

Maeve & Gogobot är klart och bokade :) för öppningsfest!

Det går sjuk bra för Gogobot som är bokade runt UK även på Reading festival och ''Tea in the park'', andra och tredje största festivaler i UK efter Glastonbury. Dom ska snart spela förband för båda Simple Minds och Big Country. Har varit runt UK med radio stationer med live akustik och intervju och spelas på Radio i UK varg dag, även på BBC. Vi få deras första Live Akustic gig så känns väldigt exklusivt och privilegierat ... kanske lättare på öronen en den föra kväll ...

Hoppas att få annonsera den sista artist som ska spelas inom kort!

// Martin ...

PostPosted: Mon May 23, 2011 17:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

peoplesandschmidt wrote:
Klimax solo's kommer snart så ett system på dem ska bli Nya KDS, KK + Nya K-solo*2 med Isobarik högtalarna ... Hoo hoo!
Låter som ett system som bara måste höras :-)

PostPosted: Thu Jun 30, 2011 17:58 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Har flyttat Isobarik från Klimax med Solo till Akurate med 4200 och till största utrymme! Det låter bra ... Tack Gud ... Jag var nervösa för en stund där!!

En dag senare: Lysnatt till Isobarik igår kväll för minst två timmar och det var riktigt bra :) hade det svårt att lämna butiken!

Image

Mer bilder från butiken finns http://linnhifi.blogspot.com/

PostPosted: Fri Aug 12, 2011 17:15 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Butiken är fantastisk bra, tror jag!! Det är nu dags för att webbsiden ska reflektera vår ny butik! Vi har beställt nya soffor till alla rum i en samarbete med http://www.hjelle.no/. Det är roligt att vi har valt mycket av den ny inredning för att det ska ger bättre ljud i butiken men så klart det kommer att bli en lift i butiken från deras fantastiska produkter. När allt är levererat vi ska ta proffs bilder för vårt huvud webbsida men tills dessa inte ändra huvudsidan. Den ska bli uppdaterat och är redan planerat ... kommer att bli fint!

Tills den jag har börjat lämna över mer information till vår http://linnhifi.blogspot.com/ som har nästan dagligt nyheter, bilder från vår dem rum och vad finns på dem varg dag plus mer att vi tycker är intressant.

Det är bara dag 01 med att jag börja bygg upp den och jag var upptagen nästan hela dagen men kunder sen reparationen av en Ripnas ... så det blivit mycket med Engelska (enklare för mig, en Skotte) och LINN's eget text, men inom kort vi ska överföra information och försöka på en ärlig sett skriva vårt eget åsikt! Man sluter aldrig att lära-sig/njuta om/av musik eller musik playback och det är detta som är så roligt!

Hoppas verkligen att du uppskattar den och vi välkomna alla kritik! http://linnhifi.blogspot.com/

Image

Post new topic  Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00