Bill50x wrote:
Traktorpojken wrote:
Motfråga; Vilka andra bolag kommer med kontinuerliga gratis uppdateringar av såld mjukvara?
Bland mjukvaruleverantörerna finns det flera med långvariga uppdateringar. dBpoowerAMP, tex. Köpte deras program för många år sedan och har sedan dess kunnat hämta hem uppdateringar. Men redan när jag köpte programmet fungerade det till 100 %, kan man säga det om de program som diskuteras här?
/ B
Ja, det tycker jag att man kan. När jag köpte min DS fungerade all programvara till 100% enl spec. Sen har det kommit nya uppdateringar med ökad funktionalitet. Ofta har jag, liksom många andra här på forumet, testat dem redan på beta-nivå, och då får man räkna med lite buggar.
Nu har Davaar kommit i skarp version som hos mig verkar fungera utmärkt, däremot funkar inte "stop"-knappen i PlugPlayer (förresten någon som har varit med om något liknande? Har testat att installera om PP, och den funkar varken på min iPod Touch eller iPhone), dock är inte PP ett program från Linn. Dessutom är det mer standard än undantag att det kommer tidiga buggfixar till nya program, även sådana man betala ordentligt mycket pengar för...
Perka wrote:
Missförstå mig rätt, jag gillar min ADS skarpt, mina aktiva 242:or spelar musik som f-n, jag tom gillar fjärrkontrollen (förmodligen den enda...) men likväl - denna "öppna" software strategi gillar jag inte och framförallt inte när kvaliteten är så låg, både vad gäller buggar och funktionalitet. Blir dessutom lite förvånad över detta eviga lansdragande så fort någon skriver något som kan uppfattas som kritik.
//Per
Jag menade inte min invändning som något "lansdragande för att försvara Linn" utan bara ett tecken på min irritation på den raljerande negativa ton som jag tyckte mig se, ssk som jag inte uppfattar kritiken som ens korrekt i sak. Att du har kritik mot den öppna strategi Linn har avseende mjukvaran har jag full respekt för, även om jag tror att det på lite sikt är bästa vägen att gå för ett så litet bolag som Linn. Men detta är endast min åsikt och jag är absolut för en öppen konstruktiv diskussion kring detta, och allt annat som är av en mer subjektiv natur.
Tyvärr är det dock så att det man skriver på ett forum på nätet alltid tolkas hårdare, och "snedare", än vad motsvarande inlägg görs om det framförs öga-mot-öga. Ser nu att mitt inlägg inte var så vänligt forumulerat, ber om ursäkt för det.