Bengt wrote:
Helt klart att det vore fett med ett A2200-steg till alternativ 1!
Nä det kostar inte sådär jättemycket med ads-m6100... Bara ca 90 000 kr i butiken. Inte jättemycket
Nä, men det går ju att hitta bra beg-priser.
Då siktar jag på ADS>Majik-i>A2200>M140... Om någon köper/byter korten, annars blir det nog M6100. Borde låta bättre än dagens setup med kabel direkt från laptopen till Majik-i.
Allt det där finns att köpa begat, ADS för runt 25k, M6100 för ~20-22k med dynamik, Majik I har jag dock ingen koll på alls. Vetetusan men jag tror jag hade försökt fixa en begad KDS eller kanske en renew DS innan jag hade gått på x200 istället för nån variant på x100 iom att x200 kostar såpass mycket som dom gör.
M140 aktivt med x100 eller passivt med x200 är den svåra frågan. Själv siktar jag så småningom på aktivt med x100 men jag har inte hört passivt med x200. Svårt att tänka mig att passivt även med x200 som ska vara snäppet bättre blir bättre än aktivt med x100.
I ditt fall är iaf källan viktigast just nu helt klart, datorn är sämre rakt av. Tom en sneaky är bättre och det är faktiskt egentligen inget dåligt val det heller. Sneaky > Majik-I > M140 är en kompetent anläggning det också som låter bättre än det mesta därute redan det. Lyssnade faktiskt på ungefär den kombon för inte så länge sen och jag blev lite förvånad över hurpass bra det lät.