selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 10:13

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
 Post subject: Re: Uppdaterad KDS
PostPosted: Mon Apr 18, 2011 23:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Som jag förstod det så var uppgraderingen bekräftad.

* 3350 Euro för uppgraderingen (nytt moderkort)
* 1845 Euro för gamla moderkortet monterat med ny dynamik-nätdel i en ny Sneaky-liknande låda utan display.

För ca 45-50.000kr så får ägare av KDS således en uppgraderad KDS + en Sneaky Klimax DS att ställa i köket
eller sovrummet (eller sälja).

Sneaky Klimax DS ska (enligt "någon" som lyssnat) tydligen vara bättre än senaste ADS, men inte lika bra som
KDS var före uppgraderingen.

/M

PostPosted: Tue Apr 19, 2011 12:31 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Magnus wrote:
Som jag förstod det så var uppgraderingen bekräftad.

* 3350 Euro för uppgraderingen (nytt moderkort)
* 1845 Euro för gamla moderkortet monterat med ny dynamik-nätdel i en ny Sneaky-liknande låda utan display.

För ca 45-50.000kr så får ägare av KDS således en uppgraderad KDS + en Sneaky Klimax DS att ställa i köket
eller sovrummet (eller sälja).

Sneaky Klimax DS ska (enligt "någon" som lyssnat) tydligen vara bättre än senaste ADS, men inte lika bra som
KDS var före uppgraderingen.

/M
Det finns nog en liten risk att det kommer att vara några "Sneaky Klimax DS" till salu ett tag framöver..

/Teuvo

PostPosted: Tue Apr 19, 2011 14:36 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Teuvo wrote:
Det finns nog en liten risk att det kommer att vara några "Sneaky Klimax DS" till salu ett tag framöver..

/Teuvo
Risk?

PostPosted: Tue Apr 19, 2011 15:45 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Boris wrote:
Teuvo wrote:

/Teuvo
Risk?
Jo, för om det ligger ute 20-50 st samtidigt, så är det ingen fördel att sälja.

PostPosted: Tue Apr 19, 2011 17:07 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Officiellt!

RENEW DS UPGRADE PACKAGE (Upgrade board plus din gamla KDS kort med en nya Dynamik i en enkelt låda) 5 år garanti på båda.
48500 kr
KLIMAX DS UPGRADE BOARD
31500 kr
DYNAMIK UPGRADE - KLIMAX SOLO 25750
DYNAMIK UPGRADE - KLIMAX TWIN 15950

12 years on, this is a momentous occasion worth celebrating - the Klimax Solo has once again set anew benchmark for performance thanks to a newDynamik power supply, specifically designed for this
power amplifier.Ground-breaking performance enhancements have
also been made to Klimax Twin and Klimax DS.
Our Klimax Twin power amplifier now also features Dynamik, our 5th generation Power Supply (PSU). Although
Dynamik has been around for almost three years, it was a considerable challenge for us to come up with a
variant suitable for this renowned product that made a significant difference to an already spectacular stereo
power amplifier.
The new Klimax DS audio board has been completely re-designed, taking into account all of the learnings and
experience gathered over the last four years since the product was first launched. The new board comprises
new audio circuitry for even lower distortion, jitter and noise floor.
We’ve also taken the opportunity with these changes to move the power switch to the front underside of these
products for easier access.
These changes will be made to new Klimax products shipping from the start of May.

// Martin .. P.S. KDS, Twin och Solo (*2) ska skickas 1st väcka Maj till P&S ... roligt!

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Tue Apr 19, 2011 19:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kommer det finnas någon tidsbegränsning vad det gäller uppgraderingen av Klimax DS och erbjudandet där man kan få en "extra DS på köpet"?

Den uppgraderingen är ju "billig" satt i relation till prestandan och som någon skriver ovan, så kan den ju bli en "svår" konkurrent (pris/prestanda) till de andra DS-spelarna från Linn.

/mvh

PostPosted: Tue Apr 19, 2011 20:24 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Kommer det att bli någon tidsbegränsad uppgraderingskampanj med extra förmånligt uppgraderingspris? :roll:

Naim Headline + NAPSC | Grado GS1000i

PostPosted: Tue Apr 19, 2011 22:40 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Special introductory offer for Klimax owners
Customers who have purchased Klimax DS, Klimax Solo or Klimax Twin in the last 3 months can purchase the
relevant upgrade* at half price for the first three months after the product is introduced. This offer applies to
customers who have purchased one of the these products from 9th February 2011 and ends on 9th August 2011.
* This offer excludes the Renew DS upgrade package

5 Year Warranty Offer for Upgrading Customers
All upgraded Klimax DS, Klimax Solo and Klimax Twin products will automatically receive a new 5 year
warranty from the date on which it is upgraded.
In the case of Renew DS, customers will receive a new 5 year warranty on both their original Klimax DS player
with the new audio board, as well as the Renew DS containing their old audio board.

Ska inte finnas nån tidsbegränsning för att uppgradera men inom 3 månader efter köpet för dom som har köpt en produkt inom 3 månader att det släpps.

// Martin

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Wed Apr 20, 2011 08:56 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Finns det några bilder på hur "renew DS"-lådan ser ut?

Skulle behöva en för att få fler intresserade att köpa en med "mitt" gamla DS-kort.
(ja jag vet allt det där om att det är musikåtergivningen som har betydelse....)

PostPosted: Wed Apr 20, 2011 10:06 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

json wrote:
Finns det några bilder på hur "renew DS"-lådan ser ut?

Skulle behöva en för att få fler intresserade att köpa en med "mitt" gamla DS-kort.
(ja jag vet allt det där om att det är musikåtergivningen som har betydelse....)

Håll i hatten. Det kommer nog bilder snart.. :) Och den borde inte vara svårsåld även om den ser ut som en glasslåda.

PostPosted: Wed Apr 20, 2011 12:10 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

[Naim]-(Linn) wrote:

Håll i hatten. Det kommer nog bilder snart.. :) Och den borde inte vara svårsåld även om den ser ut som en glasslåda.
:)

Jo det kommer nog bilder, men jag tänkte att det är lika bra att börja efterlysa dom.....

Och då jag vill ha betalt innan jag beställer så är min kundkrets lite mindre och då kan trots allt bilder vara bra.

PostPosted: Wed Apr 20, 2011 15:05 
Moderator
Moderator

Köpare, vad skulle ni vara beredda att betala för en Sneaky Klimax DS, förutsatt att lådan ser ut ungefär som en bredare Sekrit DSI?

Säljare, vad skulle ni kunna tänka er att sälja er Sneaky Klimax DS för?

PostPosted: Wed Apr 20, 2011 15:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

35-40 tror jag att jag skulle kunna tänka mig eftersom det är en produkt som inte kommer att gå att uppgradera,

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

PostPosted: Wed Apr 20, 2011 17:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

I torin så borde en Sneaky Klimax DS gå att sälja för minst samma peng som en ny ADS (du får en bättre apparat i ny låda m 5 års Garanti för samma pris).

Men i praktiken så kommer det nog att handla om tillgång och efterfrågan, d v s hur många som samtidigt lägger ut sina SKDS på eBay...

Så det tillsammans med aktuella priser på beg ADS (20-25kk) så är nog Pekkas gissning ganska bra misstänker jag.

/M

PostPosted: Thu Apr 21, 2011 19:44 
Site Admin
Site Admin

10k säger jag och hoppas att någon som har en över råkar tycka detsamma. Då kan inte ens jag låta bli ds längre :D

Men intressant att de (Linn) väljer att låta de som uppgraderar få en till låda som sedan konkurrerar med Akurate DS. Var jag säljare skulle jag väl föredra att mina kunder köper en ny/beg Akurate DS utan att överväga en begagnad 'nästan' Klimax DS. Hur tror ni att Linn resonerar kring detta??

Post new topic  Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00