Bill50x wrote:
Om jag inte missminner mig hade lilla Classic-movie fläktkylning och det kan ju inte vara så kul en sen tyst natt.
Den hörs inte alls, även om man står nära utan ljud på. Så de är faktiskt rätt kul, även sena nätter. Min relativt nya (MPEG4) Sagembox väsnas däremot med en gaska surrig fläkt.

Jag tror att tidiga Classik kan ha haft surriga fläktar, kommer ryktet därifrån? Efter ett byte av fläkt 05/06 (?) på min Di vid ett besök hos Linn så är den som sagt tyst.
OnT: Jag tycker författaren grovt överdriver problemen med att komma igång med DS och nämner inte att att handlaren ska installera systemet annat än i förbigående. Han börjar istället snacka om LP12 mekande...
DS delen gillade han, men hela enheten hade uppenbarligen för lite för lite fluffigt ljud för hans smak. Hela artikeln påminner mig bara om hur dumt det är att läsa hifipressen. Jag blir bara mer rädd när jag läser sånt här. Jag inser (än en gång) att de flesta facktidningar har "experter" som kan lika lite (eller förmodligen ännu mindre än den här jeppen) inom sina områden och ändå inte tvekar att komma med tvärsäkra omdömmen och rekomendationer. Fy!