selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Mon May 05, 2025 18:37

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Såld
PostPosted: Fri Mar 04, 2011 17:03 
Ny Medlem
Ny Medlem

Såld

Last edited by Mikael08 on Mon May 02, 2011 17:37, edited 1 time in total.

PostPosted: Mon Mar 07, 2011 08:59 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Tjena, är dvd-spelaren regionsfri?

PostPosted: Wed Mar 09, 2011 17:47 
Ny Medlem
Ny Medlem

Hej,

Vet inte har bara dvd skivor köpta i Europa så har inte kunnat testa - hur tar man reda på om den är regionsfri eller inte?

MVh
Michael

PostPosted: Thu Mar 10, 2011 12:46 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Vi tar och frågar publiken!

http://www.linnforum.se/viewtopic.php?f=6&t=7651

PostPosted: Mon Mar 14, 2011 13:04 
Ny Medlem
Ny Medlem

Efter läst på en del forum så tror jag faktisk att den är regionsfri iallafall var dom äldre versionerna det innan 05 modellen - man kanske skulle maila Linn direkt och fråga.
Har även en Primare DVD (ej till salu) som jag är ganska säker på inte är regionsfri och skall kolla om jag kan få tag på någon region 1 skiva och testa i dom - funkar den inte i primaren men i linnen så kan man nog dra slutsatsen att den är regionsfri.

Själv har jag knappt använt den som dvd utan bara för cd lyssning - har en PS3a kopplad direkt till tvn och optiskt till Classiken och det funkar super med bra bild och ljud sedan har jag den kopplad till min Sagem box för boxer och då blir det väldigt bra tv ljud.

/Michael

PostPosted: Fri Mar 18, 2011 13:24 
Ny Medlem
Ny Medlem

Går det att köra med 4kanaler till frontarna ? alltså använda den som en Music fast med 2steg till varje fronthögtalare?

mvh//

PostPosted: Fri Mar 18, 2011 16:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

niclas85 wrote:
Går det att köra med 4kanaler till frontarna ? alltså använda den som en Music fast med 2steg till varje fronthögtalare?
Nej, det går inte att använda slutstegskanalerna "som man vill". Två högtalare fram i singelamp gäller, vill du ha 4 högtalare så får du parallellkoppla. (Eller biwire till samma högtalare...)

Teoretiskt så kan du ha en digital processor som skickar in samma signal till front och bakkanaler på den optiska digitalingången och då kan du biampa. Är du riktigt händig att koda så kan du lägga in digitala filter till dina tvåvägare också. Vips (kanske lite mer tid än så...) så har du en Classik Movie med aktiva Ninka/Katan i enda burk, helt orginal! Dock med bara två användbara ingångar.

Att använda analog (2ch) insignal eller interna (2ch) källor med ProLogic II i musikläget med ger dig visserligen effekt ut i alla kanalerna. Men jag tror inte det blir bättre än att använda två kanaler i singelamp. Dock kan balansen mellan bas och diskant (om du biampar en tvåvägare) justeras med "Dimension" funktionen.

Med allt detta sagt tror jag det enklaste är att komplettera med en LK140, om du har behovet av fler frontkanaler.

PostPosted: Mon Mar 21, 2011 12:20 
Ny Medlem
Ny Medlem

Nej går inte switcha om på något enkelt vis så att det går att Biampa med den och det är väl lite synd - vet förstår inte om det givit så mycket mer eftersom det är samma nätrbrunn så går kanske lika bra att biwira?

Egentligen har jag inte brottom att sälja denna men sänker priset till 10500kr vid snabb affär men då behåller jag scartkabeln - kan även skicka spelaren om köparen betalar fraktkostaden och emballerar den isåfall väl.
Brukar sälja av en hel del saker på Tradera så kan lägga upp den där så köparen kan se att jag är seriös för den som vill att jag skall skicka den.

Har skickat ett mail till High Fidelity där den är köpt och frågat om den är regionsfri eller inte - kommer med uppdatering när jag fått svar från dom.

Eventuellt skulle en bättre DAC kunnas tas i inbyte plus pengar - kravet är dock att den måste ha XLR utgångar och inte vara för stor plus låta bra och musikaliskt.

Mvh
Michael

PostPosted: Tue Mar 22, 2011 09:32 
Ny Medlem
Ny Medlem

Pris nu ytterligare sänkt prutat och klart 9500:- exkl eventuell frakt. - mkt fint skick och lite använd.

PostPosted: Mon Apr 11, 2011 20:07 
Ny Medlem
Ny Medlem

Scartkableln kan jag skicka med för 200:- så classik med scartkabel 9700:- eller bara spelare 9500:-
Fantastiskt billigt....

För mera info http://www.linn.co.uk/files/606cf5a9/CL ... _10-05.pdf

PostPosted: Wed Apr 20, 2011 08:47 
Ny Medlem
Ny Medlem

Ingen som är intresserad av den här fantastiska minimalistiska receivern.
Okej ett sista försök - sänker priset till ett löjligt lågt pris 9000kr inkl Scart kabeln.
Köpte för skoj skull ett par INO Audio PIP förra veckan och har testat med denna ihop med subb otroligt bra ljud, vill man ha något designat hemma i vardagsrummet utan en massa fula burkar så är den klockren med möjlighet att koppla in till TVn för att köra DVD samt köra 5.1. Själv har jag främst använt den för Stereo lyssning.

Fyndpris för Linn Classiken tre år gammal i nyskick med monster scartkabel - 9000kr nypriset var 40800:- med kabeln - kan skickas mot förskottsbetalning kan lägga upp den på tradera där jag har bra omdöme om det känns bättre om den skall skickas.

/Michael

Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC+02:00