Quote:
Har du en säkring på 16A så kan du konsumera mer än 3500 watt kontinuerligt. Dina Komri kan inte dra så mycket, oavsett hur högt du spelar. Vid normal lyssning kommer du troligen inte i närheten av en tiondel.
Säkringen kanske går om du slår på allt exakt samtidigt. Men det finns det väl ingen anledning att göra?
Säkringarna tål mer effekt under en begränsad tid, porslinssäkringar ca 20% mer under ett antal timmar, dvs nästan 4500 W (16A). Automatsäkringar är känsligare men de finns väll olika tröghet i dessa oxo ,B,C, D där B är snabbast. Förstärkarna drar inte särsklit mycket ström egentligen, om jag inte mins fel så drog t.ex. en K345 Subb ca 300W max.
Jag tror att man kan känna sig trygg med 16A, mer skall inte behövas. ( ev isåfall med Komri och 8 Kmono..).
Angånde träffen så kan jag bara hålla med föregående talare.
Jag tycker anläggningen numera låter RIKTIGT bra, faktiskt något av det bästa jag någonsin hört. Att lyssna på ganska hög volym i över 5 h i sträck utan att bli lyssningstrött är bra betyg.
Är också imponerad över att bara en 4200 kunde driva båda 4-K så pass bra, 2 st 4200 måste ju bli grymmt, för att inte tala om aktivt

.
Tartillbaka allt jag sagt tidigare om att Komri är lite lama i basen, får de rätt förutsättningar(installation) är de grymma.
mvh/