selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 10:26

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed Oct 13, 2010 21:01 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Hej,

Efterlyser fakta och erfarenheter aveende Klimax DS. Min erfarenhet är det kan skilja på lite på individer (precis som med andra produkter hos Linn). Är ute efter vad man skall söka efter om man man vill ha en maxpresterande Klimax DS ur musikalisk synpunkt.

Är verkligen senaste modell bäst?

Vad skiljer olika årgångar/versioner åt - inofficiellt?

Hur mycket bättre är olika årgångar/versioner?

Vilken Cara version fungerar bäst med vilken Klimax DS?

Tweaks and tips?

Något nytt avseende Klimax DS, nu när Akurate utvecklas rejält?

M m på samma ämne.....

Naim Headline + NAPSC | Grado GS1000i

PostPosted: Thu Oct 14, 2010 17:12 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Komri wrote:
Hej,
Efterlyser fakta och erfarenheter aveende Klimax DS. Min erfarenhet är det kan skilja på lite på individer (precis som med andra produkter hos Linn). Är ute efter vad man skall söka efter om man man vill ha en maxpresterande Klimax DS ur musikalisk synpunkt.
Är verkligen senaste modell bäst?
Vad skiljer olika årgångar/versioner åt - inofficiellt?
Hur mycket bättre är olika årgångar/versioner?
Vilken Cara version fungerar bäst med vilken Klimax DS?
Tweaks and tips?
Något nytt avseende Klimax DS, nu när Akurate utvecklas rejält?
M m på samma ämne.....
Jag har hört ett antal KDS och gjort några a/b jämförelser med bla Akurate CD & DS samt KDS/D mot KDS. Jag kan inte säja något om det hänt något med hårdvaran sedan den kom då jag inte gjort en sådan jämförelse.
Mina erfarenheter är dessa:

Med Dynamik, är klart hörbart bättre, renare och klarare ljud.
Placeringskänsliga, Förvånade stor ljudskillnad beroende på placering, en vanlig stabil hifi hylla(wog) vs Mimer, främst förbättrad stampatakten.
Installationskänsliga, har hört en KDS med D låta klart sämre än en ACD(utan D), sämre på tundem men bättre på hifi = sämre. Dvs se till att övrig utrustning och mjukvara fungerar som det ska.
En riktigt installerad KDS låter klart bättre än ADS och ACD jmf. ADS låter lite bättre än ACD.

Jag kommer att vänta tills en uppgraderad version av KDS kommer, typ MK2. Tills dess låter min ACD/D fortfarande mycket bra.

PostPosted: Sat Oct 16, 2010 13:29 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

'' Installationskänsliga, har hört en KDS med D låta klart sämre än en ACD(utan D), sämre på tundem men bättre på hifi = sämre. Dvs se till att övrig utrustning och mjukvara fungerar som det ska.
En riktigt installerad KDS låter klart bättre än ADS och ACD jmf. ADS låter lite bättre än ACD''

Jag är inte med ... om man tar en hammare bor genom en KDS och en lång pina sen häng den up och när från tacket och gånga den fram o tillbaka när det spelas, den ska fortförande låta bättre en ACD (med eller utan D)!

En Akurate DS är fantastisk bra, som en super modell men om du jämför med KDS detta är so her!

En KDS är den supermodell strax efter hon har varit på spa, sen sminkat av nån världsmästare av smink för en Gucci Catwalk och ser så bra ut man kan nästan inte titta! Dagen efter när hon har festat och ligger lite bakis på soffan, osminkat, lite aggressive kanske ;) hon är fortfarande en supermodell ,,, hon är som en ADS.

Bara min åsikt, trevlig helg allihopa! Martin

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Sat Oct 16, 2010 15:37 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

peoplesandschmidt wrote:
'' Installationskänsliga, har hört en KDS med D låta klart sämre än en ACD(utan D), sämre på tundem men bättre på hifi = sämre. Dvs se till att övrig utrustning och mjukvara fungerar som det ska.
En riktigt installerad KDS låter klart bättre än ADS och ACD jmf. ADS låter lite bättre än ACD''

Jag är inte med ... om man tar en hammare bor genom en KDS och en lång pina sen häng den up och när från tacket och gånga den fram o tillbaka när det spelas, den ska fortförande låta bättre en ACD (med eller utan D)!

En Akurate DS är fantastisk bra, som en super modell men om du jämför med KDS detta är so her!

En KDS är den supermodell strax efter hon har varit på spa, sen sminkat av nån världsmästare av smink för en Gucci Catwalk och ser så bra ut man kan nästan inte titta! Dagen efter när hon har festat och ligger lite bakis på soffan, osminkat, lite aggressive kanske ;) hon är fortfarande en supermodell ,,, hon är som en ADS.

Bara min åsikt, trevlig helg allihopa! Martin

:lol:

Naim Headline + NAPSC | Grado GS1000i

PostPosted: Sun Mar 06, 2011 17:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Såg detta på >LinnForums<. Låter intressant.

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00